Omgaan met faalangst (online)

Let op: vanwege de Coronamaatregelen vinden er geen trainingen op locatie plaats tot 1 februari 2021.

Heb je last van black-outs tijdens je tentamens? Stel je het studeren steeds uit omdat je bang bent dat het toch niet gaat lukken? Of kun je niet stoppen met studeren omdat je bang bent dat je niet genoeg hebt gedaan? Dan is een faalangsttraining misschien iets voor jou.

Doel

Dat je beter met je faalangst kunt omgaan zodat je er minder last van hebt tijdens het studeren en de tentamens.

Methodieken

  • Uitleg over faalangst: wat is het, hoe ontstaat het, wat houdt het in stand
  • Verhelderen van faalangst-situaties Herkennen en doorbreken van de faalangstcirkel
  • Storende gedachten onderzoeken en vervangen door meer helpende gedachten
  • Ontspanningstechnieken
  • Planning en studievaardigheden

Praktische informatie

  • Een training bestaat uit 6 bijeenkomsten
  • Een trainingsgroep bestaat uit minimaal 6, maximaal 8 studenten
  • De training is gratis

Trainingen online

  • Trainer: Marco de Wind
  • Data optie 1: maandag 21, 28 september en 5, 12, 26 oktober en 2 november 2020
  • Tijdstip: 13.00 - 15.00 uur
  • Data optie 2: vrijdag 2, 9, 16, 23, 30 oktober en 6 november 2020
  • Tijdstip: 13.00 - 15.00 uur
  • Data optie 3: maandag 9, 16, 23, 30 november en 7 en 14 december 2020
  • Tijdstip: 10.00 - 12.00 uur
  • Data optie 4: vrijdag 20, 27 november en 4, 11, 18 december 2020 en 8 januari 2021
  • Tijdstip: 13.00 - 15.00 uur

Trainingen locatie Eindhoven

  • Trainer: Marco de Wind
  • Data optie 1: maandag 18, 25 januari, 1, 8, 22 februari en 1 maart 2021
  • Tijdstip: 09.00 - 11.00 uur
  • Data optie 2: maandag 29 maart, 12, 19 april en 10, 17, 31 mei 2021
  • Tijdstip: 09.00 - 11.00 uur

Trainingen locatie Tilburg

  • Trainer: Marco de Wind
  • Data optie 1: vrijdag 29 januari, 5, 12, 26 februari en 5, 12 maart 2021
  • Tijdstip: 13.00 - 15.00 uur
  • Data optie 2: vrijdag 16, 23, 30 april, 21, 28 mei en 4 juni 2021
  • Tijdstip: 13.00 - 15.00 uur

    Aanmelden

    Om je definitief te kunnen inschrijven en een inschatting te kunnen maken of deze training voor jou de meest geschikte is, vragen wij je een korte motivatie te schrijven. Je motivatie van deelname kun je via mail aan de trainer sturen. Je krijgt daarna zo spoedig mogelijk van de trainer een reactie op je Fontys e-mailadres. Je kunt hierbij de volgende vragen als richtlijn gebruiken:

    • Wat maakt dat je zou willen deelnemen aan deze training?
    • Wat heb je zelf tot op heden aan je situatie gedaan?
    • En wat was het resultaat daarvan?
    • Wat verwacht je van deelname aan deze training?
    • Waaraan zou je tijdens deze training willen werken, wat zou je willen verbeteren of veranderen?
    • Wat vind je zelf nog van belang dat aan je motivatie kan worden toegevoegd?

    Vergeet niet je naam, opleiding, studentnummer, telefoonnummer, de naam en locatie van jouw voorkeur van de training in de mail te zetten.