Omgaan met faalangst

Heb je last van black-outs tijdens je tentamens? Stel je het studeren steeds uit omdat je bang bent dat het toch niet gaat lukken? Of kun je niet stoppen met studeren omdat je bang bent dat je niet genoeg hebt gedaan? Dan is een faalangsttraining misschien iets voor jou.

Doel

Dat je beter met je faalangst kunt omgaan zodat je er minder last van hebt tijdens het studeren en de tentamens.

Methodieken

  • Uitleg over faalangst: wat is het, hoe ontstaat het, wat houdt het in stand
  • Verhelderen van faalangst-situaties Herkennen en doorbreken van de faalangstcirkel
  • Storende gedachten onderzoeken en vervangen door meer helpende gedachten
  • Ontspanningstechnieken
  • Planning en studievaardigheden

Praktische informatie

  • Een training bestaat uit 6 bijeenkomsten
  • Een trainingsgroep bestaat uit minimaal 6, maximaal 8 studenten
  • De training is gratis

Trainingen in Tilburg

  • Trainer: Marco de Wind
  • Data: vrijdag 15, 22 en 29 november en 6, 13 en 20 december 2019 (Helaas is deze training vol. Bij aanmelding word je op een wachtlijst geplaatst)
  • Data: vrijdag 17, 24 en 31 januari en 7, 14 en 21 februari 2020 (Helaas is deze training vol. Bij aanmelding word je op een wachtlijst geplaatst)
  • Tijd: 13.00 - 15.00 uur
  • Locatie: Professor Goossenslaan1, Gebouw P1 C 0.19

Trainingen in Eindhoven

  • Trainer: Marco de Wind
  • Data: maandag 16, 23 en 30 september en 7, 21 en 28 oktober 2019
  • Data: maandag 11, 18 en 25 november en 2, 9 en 16 december 2019
  • Data: maandag 13, 20 en 27 januari en 3, 10 en 17 februari 2020
  • Tijd: 09:00 - 11:00 uur
  • Locatie: Rachelsmolen, gebouw R1 0.93

Aanmelden

Om je definitief te kunnen inschrijven en een inschatting te kunnen maken of deze training voor jou de meest geschikte is, vragen wij je een korte motivatie te schrijven. Je motivatie van deelname kun je via mail aan de trainer sturen. Je krijgt daarna zo spoedig mogelijk van de trainer een reactie op je Fontys e-mailadres. Je kunt hierbij de volgende vragen als richtlijn gebruiken:

  • Wat maakt dat je zou willen deelnemen aan deze training?
  • Wat heb je zelf tot op heden aan je situatie gedaan?
  • En wat was het resultaat daarvan?
  • Wat verwacht je van deelname aan deze training?
  • Waaraan zou je tijdens deze training willen werken, wat zou je willen verbeteren of veranderen?
  • Wat vind je zelf nog van belang dat aan je motivatie kan worden toegevoegd?

Vergeet niet je naam, opleiding, studentnummer, telefoonnummer, de naam en locatie van jouw voorkeur van de training in de mail te zetten.