Fontys Innoversity (archief)

Innovatienetwerk Fontys Innoversity - Veranderen vanuit de bedoeling

Medewerkers van verschillende instituten van Fontys Hogescholen nemen (toekomstige) onderwijs- en innovatievraagstukken als uitgangspunt en bedenken concepten en oplossingsrichtingen.

Wij zoeken de verbinding op, het menselijke contact en vanuit de werkelijk situatie, kijken we samen wat we kunnen veranderen vanuit de bedoeling. Deze toetsen we in de praktijk en indien ze hun waarde bewijzen, werken we ze verder uit.

Fontys Innoversity update

12 maart 2021

FeedPulse en GrowFlow

Binnen Fontys zijn een aantal feedback tools in gebruik. Twee daarvan winnen duidelijk terrein en zijn potentiële kandidaten om opgenomen te worden in de digitale leeromgeving. Om te helpen bij de keuze van één van de tools hier een vergelijk. Lees het artikel van Jos Speetjens

1 februari 2021

De permanente bèta (in onderwijs)

Een uitspraak van Richard Bandler die de laatste tijd door mijn hoofd schiet: ‘verwarring is een doorgang naar een andere en nieuwe realiteit’. Het is het moment of de fase waarin je je oude realiteit loslaat en de nieuwe realiteit nog niet helemaal vastgepakt hebt, omdat je nog in het leerproces zit. In onderwijs is er eigenlijk altijd veel in beweging, dus veel verwarring, meestal bij studenten. Nu we thuis zitten opent een nieuwe dimensie en komt daar nog een schepje bovenop. Er heerst verwarring in de gehele organisatie. Lees de blog op Fontys Blogt

14 januari 2021

Koffie break met Dries van den Enden: 'Ik waardeer heel bewust elke stap in het leerproces'

Dries van den Enden publiceerde onlangs een interessant artikel over de steeds dynamischer wordende (leer)omgevingen. Daar willen we meer over weten! Want voorzichtig lijkt het erop dat, mede door corona, steeds meer docenten afwijken van een reeks hoorcolleges gevolgd door een afsluitend tentamen. Lees en bekijk de koffiebreak (Surf Communities)

5 januari 2021

Fontys Innoversity update

Er is een animatie gemaakt waarin het idee van Innoversity uiteen wordt gezet. De animatie is gemaakt door Harm van den Wijngaard (waarvoor grote dank).

Wegens nog niet accepteren van de cookies is de YouTube video niet zichtbaar.