Jouw intro en kennismaking

In augustus start het nieuwe collegejaar... Maar voordat je studie begint neem je eerst nog deel aan de introductieweek. Dat is Purple 2024! Tijdens deze introductieweek (maandag 26 tot en met vrijdag 30 augustus) staat kennismaken centraal.

Leer je studie kennen en maak vrienden voor het leven

Je maakt kennis met je studiegenoten en ontmoet hier vrienden voor het leven. Je wordt helemaal wegwijs gemaakt in jouw opleiding en studiestad. Afsluiter is het spetterende Purple festival!

De introcommissie van TNW (Applied Science en Technische Natuurkunde) heeft gezorgd voor een tof programma. Dit betekent dat je een groot deel van de intro dus alleen met de studenten van TNW bent. Op die manier kunnen we elkaar rustig leren kennen.

Op de camping smelten we samen met de andere Eindhovense opleidingen en tijdens het Purple Festival zelfs met álle aankomende Fontys studenten! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

Overnachten doen we op de camping, gezamenlijk eten, samen de stad ontdekken, een vette hap tijdens de feestavonden en nog veel meer… Hoe dat eruit gaan zien, wat je allemaal nodig hebt, waar je moet zijn, wie je kunt bereiken, dat alles vind je hier! We maken er een fantastische week van!

Maandag

De maandag staat in het teken van kennismaken! We starten in ons gebouw Nexus in Eindhoven, waar je kennismaakt met je klas/groep en je intro ouders. In de middag spelen we het hilarische crazy88 spel op de TU/e campus.Daarna vertrekken we naar de camping om in te checken. Hier eten we samen. Moe maar voldaan kruipen we daarna onze tent in voor de o zo belangrijke uurtjes nachtrust.

Dinsdag

Na een goed ontbijt gaan we de vossenjacht starten. Bijkomen (en je innerlijke mens verzorgen) kan daarna. Deze avond is het eten op eigen gelegenheid. En sluiten we de avond af met een safari thema feest georganiseerd door studieverenging SV Planck.

Woensdag

Trek je beste sport outfit maar uit de kast, de woensdag staat in het teken van sport & spel! Strijden tegen en met elkaar! Op het land én op het water... Maar put jezelf niet teveel uit, want ’s avonds gooien we de heupen los tijdens de kroegentocht in Eindhoven!. Overnachten doen we weer op de camping.

Donderdag

De donderdag; van oudsher de dag van het Purple Festival! Samen met álle Fontys intro deelnemers genieten van lekkere muziek, dansjes op de dansvloer en met elkaar feesten!

Vrijdag

Het zit erop…Nog even opruimen en dan nemen we afscheid. Volgende week maandag (2 september) zien we elkaar weer fris en fruitig voor je eerste lesweek!

Check hier de introbrochure

Alle info die je nodig hebt voor een te gekke intro!

Download de intro brochure 2024

Foto's en video's

Tijdens de introductieweek worden veel foto's en video's gemaakt. Vaak zijn dit foto's en video's gemaakt door professionele fotografen en filmers in opdracht van Fontys. Door deel te nemen aan de introductieweek ga je ermee akkoord dat de foto's en/of video's gepubliceerd worden (op o.a. social media, flyers, advertenties en websites). Geef gerust aan deze mensen door als je niet in beeld wilt zijn. Achteraf vragen om verwijdering mag ook via purple@fontys.nl

#purple2024

Wij vinden het superleuk te zien hoe jij Purple beleeft! Deel je foto's en video's met ons!

Volg Fontys op social media

Aanmelden

Als jij je ook al verheugt op een te gekke intro, meld je dan uiterlijk donderdag 22 augustus hieronder direct aan of scan de QR code! Na ontvangst van de introductiebijdrage is je aanmelding definitief. Heb je nog vragen mail dan naar introtnw@fontys.nl.

Aanmelden introductie 2024!

Nadat je het formulier hebt ingevuld kun je de introductiebijdrage van €115,- betalen via Ideal.
LET OP: aanmelden kan tot en met donderdag 22 augustus, daarna is het formulier niet meer beschikbaar.

Aanvullende info

Als je om medische redenen een dieet volgt, bepaalde (voedsel)allergieën hebt of vegetariër bent, geef dit dan aan op het aanmeldformulier. We proberen daar zoveel mogelijk rekening mee te houden. Heb je hier nog vragen over, mail die dan naar introtnw@fontys.nl.

De introbijdrage is € 115,-. Hiervoor krijg je het volledige programma en een te gekke intro T-shirt!

Aanmelden doe je hier. Je aanmelding is pas definitief na ontvangst van de introductiebijdrage.

Graag vernemen wij het vooraf indien er medische zaken spelen, waarvan wij op de hoogte dienen te zijn. Te denken valt aan ziektes, (voedsel)allergieën (epipen) etc. Je kunt dit melden bij de introcommissie, introtnw@fontys.nl.
Er worden tenten geregeld! Maar vergeet niet een luchtbed of matje en een slaapzak en kussen mee te nemen!

Paklijst

Om je introductieweek zo soepel mogelijk te laten verlopen hebben wij alvast een checklist voor je gemaakt. Dit zijn allemaal spullen die je zeker nodig hebt. Een aantal dingen heb je iedere dag nodig, andere alleen op een specifieke dag. Hou de weersvoorspelling in de gaten en zorg bij slecht weer voor een warme trui en eventueel regenkleding.

• Lunchpakket voor de eerste dag
  • Slaapzak, kussen & kussensloop (tenten worden geregeld)
  • Powerbank
  • Oordopjes voor het festival (better safe than sorry)
  • Zonnebrand
  • Toilet-/douchespullen
  • Kleren die vies & nat mogen worden
  • WC-papier
  • OV-chipkaart
  • ID-kaart of paspoort
  • Zorgverzekeringspas
  • Schone kleren
  • Sportkleding
  • Handdoek
  • Regenkleding
  • Zwemkleding
  • Zaklamp
  • Schoenen waar je lang mee kunt lopen
  • Kleding voor het thema feest (safari)
  • Fiets (optioneel)

Contact met Technische Natuurkunde

De Rondom 1, Eindhoven
Gebouw ER
E-mail: tnw@fontys.nl

Contact met de introcommissie

Heb je vragen over jouw Purple Introductieweek? Ook tijdens de zomervakantie en de introweek kun je ons op onderstaande gegevens bereiken.

E-mail: introtnw@fontys.nl