Goede Start
Opleiding | Fontys breed |
Thema | Studiekeuze digitalisering |
Soort | Practice based project |
Doelgroep | Studiekiezers, aankomende studenten |
Werkende principes | Informatievoorziening |
Contactpersoon | Richard Beijer |
Wat doen we?
Het proces van aanmelden naar inschrijven bij Fontys kent veel stappen met verschillende contactmomenten en communicatievormen. Deze worden door het bedrijfsbureau van de opleiding verzorgd, maar ook door docenten (check-in gesprekken) en verschillende diensten (dienst financiën, IT, studentenvoorzieningen en marketing & communicatie).
Met Goede Start geven we onze eerstejaarsstudenten duidelijk overzicht van alle relevant informatie, zodat ze gerustgesteld en onbezorgd op vakantie kunnen gaan en zich kunnen voorbereiden op de intro en start bij de opleiding. Om aankomende studenten een overzicht te bieden zijn webpagina’s ingericht met daarop de juiste informatie. Alles met als doel; een warm welkom!
Webpagina's voor aankomende studenten
Er zijn webpagina’s ingericht waar aankomende studenten alle need to know en nice to know informatie kunnen vinden die ze nodig hebben om goed te kunnen starten bij Fontys. Goede Start is voor de Nederlandstalige opleidingen, Fresh at Fontys voor de Engelstalige opleidingen en Goede Start Pro is specifiek voor de doelgroep professionals.
Doel
Professionele en eenduidige communicatie met nieuwe studenten die zich hebben aangemeld, zodat inschrijving vlotter verloopt. Informatie is beter toegankelijk; op elkaar afgestemd; wordt op het juiste moment aangeboden; en is relevant, duidelijk en efficiënt.
De informatie wordt aangeboden in een omgeving passend bij de doelgroep en met een passende tone of voice. Zo krijgen aankomende studenten een ‘goed gevoel’ bij Fontys.
Belangrijkste randvoorwaarden
Zowel de diensten als de instituten zijn verantwoordelijk voor het doorlopende beheer en up to date houden van de pagina’s
Belangrijkste opbrengsten
Een bijdrage aan een vlotte inschrijving en het “thuis voelen” van aankomende studenten. Daarnaast komen er aanzienlijk minder vragen terecht bij het klantencontactcentrum in de maanden juni t/m augustus.