Contactonderwerpen

Hoe werken contactonderwerpen?

Om een persoon te mogen e-mailen moet diegene aangemeld zijn voor een contactonderwerp.

In CRM vind je de contactonderwerpen van een persoon in het tabblad ‘Contactonderwerpen’. Hier staan de onderwerpen waarvoor de persoon toestemming heeft gegeven om hen te mailen. Alleen voor deze onderwerpen mogen wij de persoon een e-mail sturen. Anders handelen we in strijd met de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming).

Hoe kunnen we personen vragen om toestemming?

Er zijn 3 mogelijkheden:

  1. Via het aanmeldformulier van een SKA (studiekeuze activititeit) evenement in XC
    In dit formulier staat een veld ‘Houd mij op de hoogte’ (HMODH). Wanneer de aanmelder dit veld aanvinkt, krijgt diegene in CRM het contactonderwerp HMODH voor Werving horende bij het betreffende evenement. Dit contactonderwerp kun je dus alleen verkrijgen via een evenement (open dag, voorlichting, alumnibijeenkomst etc.).
  2. Via een ‘los’ formulier in XC
    We maken een apart formulier voor bijvoorbeeld de aanmelding voor een nieuwsbrief of de aanmelding voor informatie over een specifieke opleiding. Neem contact op met CRM beheer om het contactonderwerp aan te laten maken in CRM en voor de URL van het formulier. Deze URL publiceer je vervolgens zelf op de website achter een aanmeldbutton. Wanneer de aanmelder dit formulier verzendt wordt het contactonderwerp geregistreerd in CRM.
  3. Via een formulier in Formbouwer
    Formbouwer wordt voornamelijk gebruikt voor een interne doelgroep. Wil je bijvoorbeeld studenten of medewerkers laten inschrijven voor een nieuwsbrief of ander contactonderwerp, gebruik dan Formbouwer. CRM beheer kan het contactonderwerp aanmaken in CRM. De beheerder van je Formbouwer-formulier kan het contactonderwerp dan laten koppelen aan het formulier en de aanmelders krijgen automatisch in CRM Next het contactonderwerp geregistreerd.

Het is ook mogelijk om een contactonderwerp te specificeren. Bijvoorbeeld niet alleen een Houd Me Op De Hoogte van je instituut, maar ook specifiek voor een bepaalde opleiding of onderwerp of doelgroep. Neem contact op met CRM beheer om de mogelijkheden te bespreken.

Hoe kan een persoon zich afmelden voor de contactonderwerpen?

Via een ontvangen e-mail kan iemand zich afmelden voor de ongewenste contactonderwerpen. Daarvoor kan die klikken op de link ‘Wil je specifieke berichten niet meer ontvangen, pas dan hier je voorkeur aan' (deze optie verschijnt alleen wanneer de persoon bekend is in CRM Next). Vervolgens verschijnt een scherm waarop de contactonderwerpen staan waarvoor de persoon is aangemeld. Hier kan deze selecteren waarvoor die zich wenst af te melden, of voor ze allemaal tegelijk. In CRM worden de contactonderwerpen dan verwijderd.

Bijvoorbeeld:

afmelden contactonderwerpen


Meest voorkomende contactonderwerpen (opt ins) in CRM Next

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Werving_HMODHIk wil op de hoogte gehouden worden van activiteiten, toelating en aanmelden, gericht op mijn profiel en interesse
Alumni_nascholingsaanbod_algemeenIk wil op de hoogte gehouden worden van het (na)scholingsaanbod van Fontys Hogeschool
Afgestudeerd_onderzoekIk wil op de hoogte gehouden worden van (deelname aan) onderzoeksdoeleinden, gerelateerd aan mijn gevolgde opleiding of cursus
Afgestudeerd_wervingIk wil op de hoogte gehouden worden van het nascholingsaanbod, passend bij mijn profiel en interesse
Zakelijk_HMODHIk wil op de hoogte worden gehouden van de mogelijkheid een bijdrage te leveren aan het onderwijs in mijn rol als zakelijke relatie