| Uitspraken leerlingen | Totaal | % |
Autonomie | | | |
> Keuzevrijheid | | | |
> Relevantie | | | |
> Niet-directief | | | |
Competentie | | | |
> Duidelijkheid | Ze praat duidelijk, geeft duidelijk aan wat we moeten doen | 10 | 1% |
| Ze zorgt dat het stil is | 11 | 1% |
> Voorspelbaarheid | Ze is niet te streng | 10 | 1% |
| Ze is streng als het nodig is, sterk | 29 | 3% |
> Begeleiding bij leerproces | Ze helpt goed, is behulpzaam | 133 | 11% |
| Ze geeft goede instructie | 103 | 9% |
| Ze kan goed lesgeven, uitleggen | 43 | 4% |
| Ze geeft leuke, fijne lessen | 23 | 2% |
| Ze heeft veel, goede ideeën | 13 | 1% |
> Aanmoediging | Ze geeft complimenten | 23 | 2% |
Verbondenheid | | | |
> Oprechte interesse | Ze luistert goed | 22 | 2% |
| Ze kent mij, weet wat ik moeilijk vind | 6 | 1% |
| Ze is altijd positief | 18 | 2% |
> Warmte en empathie | Ze is aardig, lief | 187 | 16% |
| Ze is vrolijk, zorgt voor vrolijkheid | 36 | 3% |
| Ze is gezellig | 14 | 1% |
| Ze is knuffelig, ze verwent ons | 6 | 1% |
> Begripvol gedrag en acceptatie | Ze is grappig, maakt grapjes | 145 | 13% |
| Ze lost problemen goed op | 45 | 4% |
| Ze wordt niet snel boos | 35 | 3% |
| Ze begrijpt me, respecteert me | 19 | 2% |
| Ze gaat goed om met pesten | 11 | 1% |
| Ze houdt rekening met mij | 15 | 1% |
| Ze behandelt iedereen gelijk | 1 | 0% |
> Beschikbaarheid en vertrouwen | Ze komt voor me op, regelt alles voor ons, is zorgzaam | 12 | 1% |
| Ze is er altijd, heeft altijd tijd voor mij, geduldig | 12 | 1% |
| Ze heeft aandacht voor iedereen, voor mij | 20 | 2% |
| Ze is betrouwbaar, te vertrouwen, zichzelf, eerlijk | 22 | 2% |
Overig | Ze doet leuke dingen (spelletjes), beloont ons | 61 | 5% |
| Ze kan goed voorlezen, verhalen vertellen | 21 | 2% |
| Ze is perfect, mooi, draagt leuke kleren | 17 | 1% |
| Ze is slim | 13 | 1% |
| Ze kan goed knutselen | 9 | 1% |
| Ze geeft leuk gymles, is actief, sportief | 8 | 1% |
| We mogen veel buiten spelen | 4 | 0% |
| Ze kan goed kletsen | 3 | 0% |
Totaal: | | 1160 | 100% |