Meer lezen
Meer lezen over omgaan met uitdagend gedrag:
![Sfeerafbeelding Fontys](/upload_mm/c/0/e/b3c97db9-e0c2-4032-a94f-f0f1b3d57002_gedragsoplossingen_614x346.png)
Gedragsoplossingen voor de moeilijke groep
Hoe begeleid je uitdagende klassen in het primair onderwijs?
Kees van Overveld, september 2019
![Sfeerafbeelding Fontys](/upload_mm/f/c/5/f7d4211c-3b74-44b4-b719-98be0b76e201_traumasensitieveschool_614x346.png)
De traumasensitieve school
'Een andere kijk op gedragsproblemen in de klas’
Anton Horeweg, april 2018
Meer lezen over de zelfdeterminatietheorie:
![Sfeerafbeelding Fontys](/upload_mm/e/f/a/5d28be92-3dce-47ef-8556-7daa919ad054_kracht_van_intrinsieke_motivatie_614x346.png)
Gemotiveerd leren en lesgeven. De kracht van intrinsieke motivatie.
Ros, A., Castelijns, J, Van Loon, A-M., & Verbeeck, K. (2014). Bussum: Coutinho.
![Sfeerafbeelding Fontys](/upload_mm/8/d/a/f055e09d-8368-4da1-be73-d8af98b1ff57_vitamines_voor_groei_614x346.png)
Vitamines voor groei: Ontwikkeling voeden vanuit de Zelf-Determinatie Theorie
Vansteenkiste, M. & Soenens, B. (2017). Leuven: Acco.
Universiteit Utrecht | Van moetivatie naar motivatie
Meer lezen over Autonomie:
![Sfeerafbeelding Fontys](/upload_mm/4/e/c/0e22fb5d-6d05-47e4-87b9-39cfd8de4e46_op_eigen_vleugels_boek_614x346.png)
Op eigen vleugels: autonomie voor kinderen in het basisonderwijs.
Verbeeck, K. (2010). ’s-Hertogenbosch: KPC Groep.