Hoe maken wij het verschil?

Sfeerafbeelding Fontys

Lees de verhalen achter de quotes in deze PDF of vraag het boekje aan via Renske Nieuwpoort.

Sfeerafbeelding Fontys
Yma Garay

"Ik help studenten hun sterktes om te zetten in een merk. Want zelfkennis, daar draait het om.”

Sfeerafbeelding Fontys
Bart Wernaart

"Ik probeer studenten op een humoristische manier zowel online als offline te betrekken bij het vak. Een student onthoudt absurde vergelijkingen echt veel beter.”

Sfeerafbeelding Fontys
Nienke Meijer

"Studiesucces betekent voor mij student-succes. En Fontys faciliteert waar mogelijk.”

Sfeerafbeelding Fontys
Jorik Arts

"Feedback is een nóg krachtiger instrument als het van studenten en docenten samen is.”

Sfeerafbeelding Fontys
Jo Theunissen

"Talent alleen is niet voldoende, je zult ook moeten trainen. Zonder training had Tom Dumoulin de Giro ook niet gewonnen.”

Sfeerafbeelding Fontys
Roy Mevissen

"Geef studenten vanaf het eerste jaar regie over hun eigen studie, juist dan doen ze het voor zichzelf.”

Sfeerafbeelding Fontys
Janco Duijs en Guido Dilweg

"We geven studenten de kans om zichzelf naast het reguliere curriculum extra te ontwikkelen. Ze bepalen zelf hoe ze dat doen en wat ze daarbij nodig hebben. Dat werkt uitdagend én inspirerend.”

Sfeerafbeelding Fontys
Mieke Jaspers

"Mijn manier om instituten te ondersteunen bij ‘omdenken’ is constructief, creatief en soms confronterend.”

Sfeerafbeelding Fontys
Maaike Munnecom-Engelen

"Er zit zoveel potentie in vluchteling-studenten en het is fantastisch om een bijdrage te mogen leveren aan hun persoonlijke ontwikkeling.”

Sfeerafbeelding Fontys
Maartje Heldoorn

"Bij een moeilijk studiemoment of liefdesverdriet kunnen studenten bij mij terecht. Voor koffie, maar vooral voor een luisterend oor.”

Sfeerafbeelding Fontys
Hans Slaghuis

"Door middel van het analyseren van data en die transformeren naar kennis, kunnen we sturen op studiesucces.”

Sfeerafbeelding Fontys
Irene Triebels

"Door bij de intake onze eigen studenten en mensen uit de beroepspraktijk te betrekken, kunnen we potentiële studenten een beter beeld van de opleiding geven.”

Sfeerafbeelding Fontys
Maria Custers

"Onze Social Labs zijn super interessant omdat studenten, docenten en het werkveld daar écht samen optrekken.”

Sfeerafbeelding Fontys
Rob Doorleijers

"Door mbo studenten het hbo daadwerkelijk te laten ervaren, kunnen ze beter een weloverwogen studiekeuze maken.”

Sfeerafbeelding Fontys
Susan Beckers

"We durven buiten de bestaande kaders te organiseren, en bereiken juist daardoor echt resultaat. Studenten zijn er mega-enthousiast over.”

Sfeerafbeelding Fontys
Kirsten Vieweger en Monique Vissers

"Als een docent beter voorbereid is op zijn les met behulp van IT voorzieningen, kan hij zich beter op de student focussen.”

Sfeerafbeelding Fontys
Monique Hamers

"Altijd in gesprek blijven met je student, zeker bij langstudeerders.”

Sfeerafbeelding Fontys
Martijn van Grootel

"Wat je leert meteen in de praktijk brengen, dát is de kracht van onze partnerships. Al vroeg in de studie brede ervaring opdoen in het toekomstige werkveld.”

Sfeerafbeelding Fontys
Carolien Wijsman

"Elkaars praktijk door en door kennen, dat is de succesfactor. Onze studiecoaches zijn vaak op de basisscholen en de basisschoolcoaches vaak bij ons.”

Sfeerafbeelding Fontys
Erdinç Saçan

"Ik vind Bildung in het onderwijs belangrijk, maar het moet natuurlijk géén preek zijn. Gewoon advies, uit eigen ervaring.”

Sfeerafbeelding Fontys
Eveline Wouters

"Laat studenten iets met maatschappelijke relevantie doen. Niet alleen zijn ze er ontzettend trots op als ze het ‘voor het echie’ hebben gedaan, ze maken er ook betere keuzes door.”

Sfeerafbeelding Fontys
Annemarie van den Broek

"Als de student zelf meer grip heeft op wie hij is en wat hij nodig heeft, neemt hij meer de regie in het leerproces.”

Sfeerafbeelding Fontys
Berta Steeghs

"Ik stel me kwetsbaar op, omdat ik ook niet alles weet. Ik zit samen met studenten in één boot. We lossen écht samen problemen op.”

Sfeerafbeelding Fontys
Theo van der Heide

"Ik probeer me in te leven in de student en flexibel te zijn met openingstijden van het gebouw. Een half uurtje extra repeteren kan misschien net het verschil maken.”

Sfeerafbeelding Fontys
Adri Cornelissen

"Studenten leren het meest van elkaar, daar geef ik ze graag de gelegenheid voor.”

Sfeerafbeelding Fontys
Mia van Rijsewijk

Mbo studenten maken een succesvollere start met hbo studentmentoren.”

Sfeerafbeelding Fontys
Ine van de Rijt, Kim Hollants en Theo Otten

"Door studenten die dreigen vast te lopen, te koppelen aan studenten van andere opleidingen, zien we dat uitval verminderd is.”

Sfeerafbeelding Fontys
Maria van der Heijden

"Met overzicht en structuur probeer ik rust te creëren in de stress die er kan zijn. De focus van een student moet bij de studie liggen. Niet bij geldzaken.”

Sfeerafbeelding Fontys
Dirk Leijendeckers

"Geen vraag is voor ons te gek. Door onze open en toegankelijke opstelling voelen studenten zich snel op hun gemak. Zo kunnen we ze beter helpen.”

Sfeerafbeelding Fontys
Marcel Brand

"Ik werk naast mijn baan als docent scheikunde in het voortgezet onderwijs, één dag in de week bij Fontys. Omdat ik zie dat de overgang naar het hbo soms lastig is, wil ik graag bij die overstap helpen.”

Sfeerafbeelding Fontys
Yvette Esters

"Ik ben momenteel bezig met de implementatie van een tool waarmee inleveren, beoordelen en archiveren van documenten makkelijker wordt. Handig voor studenten en docenten.”

Sfeerafbeelding Fontys
Ilse van der Pas

"Succesvolle initiatieven worden in het programma Studiesucces opgehaald in de organisatie en breed gedeeld.”

Sfeerafbeelding Fontys
Klara Vloet

"Ken de échte uitdagingen van je studenten. En begeleid ze daar zo goed mogelijk in.”

Sfeerafbeelding Fontys
Corien Harder

"Dat ik zelf uit het werkveld kom, wekt vertrouwen bij mijn studenten. Ik weet hoe het is om verpleegkundige te zijn.”

Sfeerafbeelding Fontys
Ilja Posthumus en Mariëtte Zwarts

"De tijd nemen om studenten te coachen, brengt ze verder in hun persoonlijke ontwikkeling.”

Sfeerafbeelding Fontys
Marcel Roosen

"Wij bieden studenten een combinatie van leren en daadwerkelijk bezig zijn met onze regio. Ze rennen net een stukje harder als ze met een actueel probleem aan de slag kunnen.”

Sfeerafbeelding Fontys
Evelyne Meens

"Laat studenten eerst echt even landen na hun studiestart. Dan komt de rest, ik wil niet zeggen vanzelf maar méér vanzelf.”

Sfeerafbeelding Fontys
Linda Gijsen

"Onze studenten hebben gezinnen en hypotheken. Houden veel ballen in de lucht. Het helpt als wij dat snappen en daar rekening mee houden.”

Sfeerafbeelding Fontys
Lonneke Wilms-Wijnen

"Pas als je als docent het beste uit jezelf haalt, kun je dat ook bij studenten doen.”

Sfeerafbeelding Fontys
Doreen Admiraal

"Soms moet je studenten helpen af te wijken van keuzes die ze aan het begin van hun studie maakten. Gaandeweg weten ze beter wat er van hen wordt verwacht en wat ze van zichzelf kunnen verwachten.”

Sfeerafbeelding Fontys
Johan Bodd

"Samen sterk. Laat studenten met dezelfde achtergrond en doelen met elkaar samenwerken en elkaar ondersteunen.”

Sfeerafbeelding Fontys
Toos de Wildt

"Iedereen moet gelijke studie- en ontwikkelingskansen krijgen. Durf als opleiding te leren hoe je dat out of the box kunt doen.”

Sfeerafbeelding Fontys
Jacqueline Teunissen

"Experimenteer met klassensamenstellingen. Een goede mix kan bijdragen aan een motiverende en uitdagende leeromgeving.”

Sfeerafbeelding Fontys
Cécile van den Boogaard

"Ik geef studenten mee: leiderschap betekent zelf doen, maar ook leren van andere leiders.”

Sfeerafbeelding Fontys
Jos de Pater

"Natuurlijk zijn mijn studenten volwassen mensen, maar iedereen heeft af en toe hulp nodig. Daarbij werk ik praktisch: niet alle grote problemen in één keer. Stap voor stap.”

Sfeerafbeelding Fontys
Fieke Geurts

"Studenten individueel coachen, op eigen tempo en niveau, leidt tot een betere ontwikkeling en een sterkere band tussen student en docent.”

Sfeerafbeelding Fontys
Leoni Holleman

"Door nieuwe Caribische studenten te koppelen aan huidige, maak je de overstap minder groot. Studeren lukt dan ook beter.”

Sfeerafbeelding Fontys
Jacques de Laat

"Oprechte interesse in je studenten tonen en authentiek contact maken. Dus ook je werkplek dichtbij studenten zodat je elkaar laagdrempelig kunt vinden.”