Carlotta Lopez van der Logt

Sfeerafbeelding Fontys

“Er is niet één ding of iemand aan te wijzen. Je hebt elkaar nodig, docenten én medestudenten.”

Carlotta Lopez van der Logt (24)
Fontys Hogeschool voor de Kunsten

“Vijf jaar geleden ben ik vanuit Spanje naar Nederland verhuisd. Ik heb in Spanje een klassieke opleiding gevolgd. Daarna wilde ik meer, maar in Spanje waren er niet zo veel mogelijkheden. Mijn oom in Nederland wees me op de rockacademie.  Ik heb een open dag bezocht en ik was meteen verkocht. Het gebouw, de mensen, de energie die er heerste. Dat gaf me meteen het gevoel: hier hoor ik thuis.

Ik heb mijn koffers gepakt en ben naar Nederland vertrokken. Daar werd ik niet direct aangenomen, dus ben ik begonnen aan de vooropleiding Best Music Education Center. Na 1,5 jaar werd ik aangenomen op de Rockacademie en kon het avontuur beginnen. Dat was vooral het op zoek gaan naar jezelf als artiest en muzikant. Vanuit Fontys worden veel tools aangereikt, je wordt breed opgeleid en je krijgt een basis van alles. Het was mogelijk om kennis te maken met verschillende stijlen, muzikanten en bands. Daarna was het aan mij om daar wat van te maken. Het heeft mij veel gebracht. Ik word blij van het in een korte periode bereiken van doelen waarvan ik van tevoren niet had gedacht ze te kunnen bereiken. Echt merken dat je vooruit gaat en dat ik iets doe waar ik van houdt. Studiesucces is voor mij dan ook de studie vinden die bij je past zodat je daarna een baan kunt vinden waar je écht gelukkig van wordt. Er is niet één ding of iemand aan te wijzen die dat voor mij maken. Je hebt elkaar nodig, docenten en medestudenten. De energie en kundigheid. Het zijn allemaal zandkorreltjes die samen de berg vormen die je nodig hebt om verder te komen .”