Guiding Next Level
Onder de titel Guiding the Mass is er door Dutch Design Foundation jaarlijks een publieksonderzoek verricht om systematisch te reflecteren of het aangeboden publieksprogramma aansluit bij de wensen van het publiek.
Onderdeel van:
Wat houdt het project in?
De manier waarop de bezoeker de Dutch Design Week beleeft en ervaart, is daarbij ruim gedefinieerd als het geheel van ervaringen, emoties, handelen en oordelen die een bezoeker heeft voor, tijdens en na het bezoek (Van Vliet, 2012). Er is een gecombineerde onderzoeksaanpak, waarbij kwantitatieve en kwalitatieve en ontwerpende onderzoeksmethoden zijn ingezet om inzichten te genereren met betrekking tot de relatie tussen een bezoek aan Dutch Design Week en de manier waarop dit bezoek resulteert in grotere kennis en begrip van design. Daarbij zijn uitgaande van de Theory of Change (Taplin e.a., 2013) verandertheorieën geformuleerd. Met inzet van probes zijn kwalitatieve interviews gehouden met bezoekers.
Opdracht
Dutch Design Week, Onderzoeksbureau Blueyard en marktonderzoeksbureau, 2020
Onderzoekers
- Danielle Arets
- Daan Coluss (studentassistent)
- Anne Giesen (studentassistent)
- Anton Isaev (studentassistent)
- Mijke Jentjes (studentassistent)
Uitkomsten
- Onderzoeksrapport
- Presentatie Lancaster University, Dutch Design Week, 2019
Partners
- Dynamic Concepts, Eindhoven