Quiz: wat kun je worden met de opleiding pedagogiek?

project.general_error_message

Kies `Ja` of `Nee` bij ieder beroep

Sociotherapeut bij Yulius

Als sociotherapeut verzorg je de daginvulling van kinderen van 6 t/m 12 jaar, die thuis of op school vastlopen. Je biedt ze structuur door middel van een vast programma met verschillende activiteiten. Je helpt ze goed met elkaar om te gaan, minder angstig te zijn, samen te werken en te werken aan een doel. Ook help je ze bij vaardigheden die voor hun leeftijdsgenootjes misschien vanzelfsprekend zijn, maar waarbij zij een steuntje in de rug nodig hebben.

Raadsonderzoeker bij de Raad voor de Kinderbescherming

Als raadsonderzoeker voer je gesprekken met kind, ouders en anderen die het kind goed kennen. Je wil te weten komen hoe het met het kind in zijn omgeving gaat. Is het kind veilig? Ontwikkelt het kind zich goed? Als dat niet zo is, bekijkt de raadsonderzoeker wat eraan gedaan kan worden. Het is jouw taak om op te komen voor het belang van het kind.

Spelbegeleider bij Spel aan Huis

Als spelbegeleider ga je op gezinsbezoek. Met spel en speelgoed werk je met ouders en kinderen aan sociale vaardigheden, voorbereiding op de basisschool of omgaan met frustratie. Ook organiseer je activiteiten zoals feestmiddagen.