Sabur Mortazawi en Sofia Kouhestani

Technische Bedrijfskunde & International Business and Management
Onderneming:
Taxionspot

Sabur Mortazawi en Sofia Kouhestani hebben beide veel ervaring in de taxibranche. Sabur is al vijf jaar werkzaam binnen zijn eigen taxibedrijf en daarnaast heeft hij ook Taxistar opgericht; een website waar klanten taxi’s kunnen boeken. Sofia is ook werkzaam geweest bij Taxistar en heeft daar de marketing en de boekhouding gedaan.

Sabur en Sofia merkten op dat Uber het eigenlijk niet zo goed doet in Europa, waaronder Nederland. De redenen hiervoor zijn de belemmeringen van de Nederlandse overheidsregels. Uber is geen TTO (Toegelaten Taxi Organisatie). Taxionspot heeft daarentegen geen belemmeringen betreft overheidsregels. Sabur en Sofia willen de gemakken van Uber combineren met een TTO.

Taxionspot is opgericht op 16 februari 2018. Er is een website ontwikkeld voor de klanten en een app voor de chauffeurs. De app is klaar, alleen de website heeft nog enkele aanpassingen nodig. Het bedrijf begint in het eerste jaar in Eindhoven en Kiel (Duitsland). Taxionspot gaat 20 februari 2020 opnieuw live.

Het leveren van een goede service, het hebben en opbouwen van een netwerk, veel doorzettingsvermogen en vertrouwen hebben in je eigen onderneming is volgens de ondernemers de sleutel tot succes.

Door de Studentenondernemersregeling kunnen Sabur en Sofia nu verder aan de slag met het ontwikkelen van hun Startup. Hierbij kunnen zij de extra begeleiding en masterclasses van de Studentondernemersregeling goed gebruiken.