Meer lezen
Meer lezen over omgaan met uitdagend gedrag:

Gedragsoplossingen voor de moeilijke groep
Hoe begeleid je uitdagende klassen in het primair onderwijs?
Kees van Overveld, september 2019

De traumasensitieve school
'Een andere kijk op gedragsproblemen in de klas’
Anton Horeweg, april 2018
Meer lezen over de zelfdeterminatietheorie:

Gemotiveerd leren en lesgeven. De kracht van intrinsieke motivatie.
Ros, A., Castelijns, J, Van Loon, A-M., & Verbeeck, K. (2014). Bussum: Coutinho.

Vitamines voor groei: Ontwikkeling voeden vanuit de Zelf-Determinatie Theorie
Vansteenkiste, M. & Soenens, B. (2017). Leuven: Acco.
Universiteit Utrecht | Van moetivatie naar motivatie
Meer lezen over Autonomie:

Op eigen vleugels: autonomie voor kinderen in het basisonderwijs.
Verbeeck, K. (2010). ’s-Hertogenbosch: KPC Groep.