Project

Cross-Border Game Lab

Games zijn niet meer weg te denken onder jongeren, maar ook bij bedrijven is de digitale transformatie groeiende . 

Wat houdt het project in?

De reden voor dit project is de toegenomen behoefte aan zakelijke competenties als gevolg van de toenemende grensoverschrijdende samenwerking en de digitale transformatie, die niet of slechts met moeite kunnen worden aangeleerd met behulp van traditionele onderwijsmethoden. Op deze manier leveren de projectpartners een bijdrage aan de grensoverschrijdende ontwikkeling van het bedrijfsleven. In het kader van dit project wordt gebruik gemaakt van bevindingen uit een bijscholingscursus van de trainer "Serious Gaming en Game-based-learning", die Fontys International Business School in 2018/2019 heeft uitgevoerd in samenwerking met de Duitse en Nederlandse koepelverenigingen voor serious gaming (SAGSAGA en SAGANET), het Federaal Agentschap voor Burgereducatie en bedrijven uit de regio.

Projectdoelstelling

Het doel van dit project is een proef voor de oprichting van een grensoverschrijdend GameLab, waarin studenten onder begeleiding gedurende een jaar serious games ontwikkelen voor bedrijven in de regio. In het kader van dit project zullen vier Duitse en Nederlandse bedrijven groepen studenten een specifieke opdracht geven om een spel te ontwikkelen (online, offline - afhankelijk van de eisen), dat zij vervolgens onder begeleiding zullen ontwikkelen.

Periode

2020 - 2021


Partners


Contact

Dr. S.C. (Sven) Pastoors

Docentonderzoeker Cross-border Business Development