Sprint naar content

Publicaties en media

Wetenschappelijke publicaties

Snoeren, M. (2023). Leren en ontwikkelen in Professionele Werkplaatsen: het belang van samenwerken. Verpleegkunde, 38(1), 53-60.

Muller-Schoof, I. J. M., Verbiest, M. E. A., Snoeren, M., & Luijkx, K. G. (2023). Lessons Learned From Co-Designing Educational Programs for Student and Practicing Healthcare Professionals in Nursing Homes: A Participatory Qualitative Study. Journal of Participatory Research Methods, 4(1).
Muller-Schoof, I. J. M., Verbiest, M. E. A., Stoop, A., Snoeren, M., & Luijkx, K. G. (2022). Wat bevordert het leren van mbo-zorgverleners in het verpleeghuis? Onderwijs & Gezondheidzorg, 46(3), 26-28.

Snoeren, M., Legius, M., Wolters, I., & Janssen, M. (2022). Actieonderzoek als vehicle voor werken, leren en ontwikkelen in de verpleeghuissector. Tijdschrift voor HRM, 26(4), 26-49.

Bovens, J., Moresi, S., van den Langenberg, N., & Snoeren, M. (2022). De sleutel naar grensoverstijgend samenwerken in learning communities: de rol van bruggenbouwer. Tijdschrift voor HRM, 26(3), 85-103.
van den Langenberg, N., & Cardiff, S. (2021). Schaduwen van een zorgvrager als leermethode in de gehandicaptenzorg: het narratief van een student bachelor verpleegkunde. Verpleegkunde, 36(4), 7-14.

van den Langenberg, N., (2021) Schaduwen van een zorgvrager als leermethode. Onderwijs en Gezondheidszorg, 45(7), 16-19.

Bos, P., & Snoeren, M. (2021). Het ontwikkelen van een impactvolle hybride leeromgeving: vijf aanbevelingen. In A. Ros, M. Thunissen, & H. Van Beelen (Eds.), Duurzaam leren en werken in een veranderende samenleving. Praktijk gericht onderzoek en tools voor praktijk en onderzoek (pp. 26-32). Fontys Hogeschool.

Swennenhuis, P., Moresi, S., Duinkerke, M., Bovens, J., Quadakkers, D., & Snoeren, M. (2021). Lerend en onderzoekend samenwerken in professionele werkplaatsen: de ontwikkeling van een theoretisch model. Pedagogische Studien, 98(2), 112-131.

Bovens, J., Swennenhuis, P., Theunissen, K., Quadakkers, D., Volbeda, P., & Snoeren, M. (2021).

Lerend en onderzoekend samenwerken in Professionele Werkplaatsen. Een pilotstudie naar de praktische bruikbaarheid van een instrumentarium om de samenwerking in innovatieve leerwerkomgevingen te evalueren en versterken. Onderzoek van Onderwijs, 50(2).

Muller-Schoof, I. J. M., Verbiest, M. E. A., Stoop, A., Snoeren, M., & Luijkx, K. G. (2021). How do practically trained (student) caregivers in nursing homes learn? A scoping review. Journal of Nursing Education and Practice, 12(1), 25-25.

Jukema, J. S., Van Alphen., J., Jorritsma, J., & Snoeren, M. (2021). Co-researchers in motion: a journey of evolving relationships. A critical reflection on the co-operation between two older adults and a nurse researcher. International Practice Development Journal, 11(1), 1-9.

Snoeren, M., Quadakkers, D. & Moresi, S. (2021). De Professionele Werkplaats: lerend en onderzoekend samenwerken in een centrum voor pedagogische innovatie. Sozio, 1, 22-27.

Thunnissen, M., Snoeren, M. & Koop-Spoor, E. (2021). Het stimuleren van een leven lang ontwikkelen: de mens centraal. In: Learning Society 2018-2021. Fontys Hogeschool.Bovens,

J., Swennenhuis, P., Theunissen, K., Quadakkers, D., Volbeda, P., & Snoeren, M. (2021). Lerend en onderzoekend samenwerken in professionele werkplaatsen. Een pilotstudie naar de praktische bruikbaarheid van een instrumentarium om de samenwerking in innovatieve leerwerkomgevingen te evalueren en versterken. Onderzoek van Onderwijs, 50(2), 17-21.

Media

FHLOW talk | Samenwerken in Hybride LeerOmgevingen.

Wegens nog niet accepteren van de cookies is de YouTube video niet zichtbaar.

Interview | Betere kwaliteit van verpleeghuiszorg door autonomie in samenspraak, April 2022 Podcast | Hoe kleine aanpassingen grote impact kunnen hebben op mensen in verpleeghuis. Maart 2022

In deze podcast gaat Bart Geeraerdts in gesprek met Mariska Spierings (verpleegkundige bij Thebe), Gabriel Roes (geestelijk verzorger bij De Wever) en Miranda Snoeren (lector professionele werkplaatsen bij Fontys Hogescholen) over hoe kleine aanpassingen of veranderingen in het handelen van professionals (in opleiding) een grote impact kunnen hebben voor mensen die in een verpleeghuis verblijven.

Interview | Juli 2021

Wegens nog niet accepteren van de cookies is de YouTube video niet zichtbaar.

Presentaties

Moresi, S., Bovens, J.,van den Langenberg, N., & Snoeren, M. Brokers: the key to intersectorally collaboration in learning communities? UIIN Congres. 10 mei 2023. Bruggenbouwers project.
Moresi, S., Bovens, J. Sleutels tot samen leren en ontwikkelen. Event Toekomst van Leren. 28 maart 2023. Bruggenbouwers project.

Snoeren, M.; van Gorp, E., & Wolters, I. Vertel jouw verhaal: het stimuleren van leren en ontwikkelen op de werkplek. Event Toekomst van Leren. 28 maart 2023. Project Autonomie in Samenspraak.
van den Langenberg, N., Bovens, J., Moresi, S., Snoeren, M. De sleutel naar grensoverstijgend samenwerken en ontwikkelen in learning communities; De rol van Bruggenbouwer. Onderzoek congres het lectorennetwerk Mens, Werk en Organisatie. Tilburg, 29 september 2022. Bruggenbouwers project.

Snoeren, M. & Legius, M. Autonomie in Samenspraak: een actie(f) interprofessioneel leertraject in de verpleeghuiszorg. HRM congres. Tilburg, 29 september 2022.

Autonomie in Samenspraak.Bos, P., Ros, A. Strategische Motieven voor Samenwerking (SMS-Tool). Mens, Werk en Organisatie Congres. Tilburg, 29 september 2022.

Snoeren, M., Bos, P. Presentatie Fontys Strategiegroep Onderzoekend. 26 september 2022.

Snoeren, M. & Daniƫls, R. Integreren van leren, werken en innoveren: ontwikkelingen in het hbo. Werkconferentie Living Labs en Professionele Werkplaatsen. Heerlen, 22 september 2022

Swennenhuis, P. & Van Dongen, J. Cross-sectorale samenwerking binnen innovatieve leeromgevingen. Hoe doen we dit? Werkconferentie Zuyd-Fontys. Zuyd-Heerlen, 19 september 2022.

Caanen, C. & Swennenhuis, P.. Workshop Ontwikkelfasen. Werkconferentie Zuyd-Fontys. 19 september 2022.Bos, P., Riemers, T. Workshop PW. Studiedag Social Studies. Eindhoven, 8 september 2022

Swennenhuis, P., Bovens, J., & Snoeren, M. Samen werken en samen leren in de beroepspraktijk: welke factoren doen er toe? OnderwijsResearchDagen (ORD). 6 juli 2022.

WIN-project. Bovens, J., Moresi, S., van den Langenberg, N., Snoeren, M. Bruggen bouwen tussen onderwijs, onderzoek en werkveld. Wat heb je daarvoor nodig? OnderwijsResearchDagen (ORD). 6 juli 2022.

Bruggenbouwers project.Jansen, J. & Swennenhuis, P. Samen werken en samen leren: wat levert het op? OnderwijsResearchDagen (ORD). 6 juli 2022.

Quadakkers, D & Swennenhuis, P. Samenwerken aan ontwikkeling van individuen en organisaties. Velov-Velon congres. 18 maart 2022. Brugge. WIN-project.
Swennenhuis, P. & van den Langenberg, N. Samen werken, samen leren. Hoe doen we dat? Proeverij een leven lang ontwikkelen met learning communities. 4 november 2021. WIN-project.

Snoeren, M. & Bos, P. Het ontwikkelen van een impactvolle hybride leeromgeving: vijf aanbevelingen. LLO-week. 11 juni 2021

Snoeren, M. Professionele werkplaatsen als lerende ecosystemen: de complexiteit van meervoudige samenwerkingen. Lectorale rede / Congres Professionele Werkplaatsen. 11 november 2021.

Snoeren, M. & Bos, P. G.R.O.E.I. - 5 aandachtspunten voor het ontwikkelen van een hybride leeromgeving. Congres Professionele Werkplaatsen. 11 november 2021.

Bovens, J., & Langenberg, N. Bruggen bouwen tussen onderwijs, onderzoek en werkveld. Hoe doe je dat? Congres Professionele Werkplaatsen. 11 november 2021.

Swennenbuis, S., & Bovens, J. Samen werken, samen leren. Hoe doen we dat? Congres Professionele Werkplaatsen. 11 november 2021. WIN-project.Snoeren, M. Lerend en onderzoekend samenwerken. Bijeenkomst GROZzerdam. 21 november 2021.

Moresi, S., & Bovens, J. Bruggen bouwen tussen onderwijs, onderzoek en werkveld. Academie Studiesucces. 15 oktober 2022 Eindhoven.Bruggenbouwers project.

Bovens, J., & Langenberg, N. Bruggen bouwen tussen onderwijs, onderzoek en werkveld. Hoe doe je dat? Congres Professionele Werkplaatsen. 11 november 2021. Bruggenbouwer project.

Moresi, S., & Bovens, J. Bruggen bouwen tussen onderwijs, onderzoek en werkveld. Hoe doe je dat? Leven Lang Ontwikkelen-week. 11 juni 2021. Bruggenbouwers project.

Bovens, J. & Nabuurs, R. Ontwikkelinstrument Lerend en Onderzoekend Samenwerken. Workshop Summerschool Partnerships Fontys Sportkunde. 25 augustus 2021. WIN-project.

Bovens, J. & Hoeve, A.. Bruggenbouwers & Grenswerkers. Workshop Bijeenkomst Wonder-netwerk. 13 oktober 2021. Bruggenbouwers project.

Bos, P., Snoeren, M. Hybride leeromgevingen: vijf aanbevelingen Fontys Leven Lang Ontwikkelen week. Sessie LLO week. 18 juni 2021.

Bos, P., Snoeren, M., Thunnissen, M. In gesprek over leven lang ontwikkelen: vandaag denken aan morgen (video). Video gesprek over LLO als opwarmer LLO week. 1 april 2021.

Bos, P., Snoeren, M., Thunnissen, M. In gesprek over leven lang ontwikkelen: vandaag denken aan morgen (podcast). Podcast over LLO als opwarmer LLO week. 2 april 2021

Bos. P., Snoeren, M. Miranda Snoeren en Peter Bos over het acroniem GROEI. Podcast over 5 aanbevelingen voor een HLO. 1 december 2021

Bos, P. (2021). Samenwerken over de grenzen van organisaties: inzichten vanuit de wetenschap. Seminar Ontwikkeling Telt Festival, SER. 21 april 2021.

Bos, P., Stover, T. (2021). Samen leren werken en onderzoeken in innovatieve leeromgevingen. Inspratiesessie HRMenP. 13 december 2021

Wegens nog niet accepteren van de cookies is de YouTube video niet zichtbaar.

Miranda Snoeren en Peter Bos geven 5 aanbevelingen voor het ontwikkelen van een impactvolle hybride leeromgeving. Bekijk hier hun presentatie met tips:

Wegens nog niet accepteren van de cookies is de YouTube video niet zichtbaar.

En een aftertalk waarin zij vragen beantwoorden

Wegens nog niet accepteren van de cookies is de YouTube video niet zichtbaar.

In deze presentatie maak je kennis met het ontwikkelinstrumentarium O-LOS om de samenwerking in PW te evalueren en te versterken

Wegens nog niet accepteren van de cookies is de YouTube video niet zichtbaar.

Jeroen Bovens en Sofie Moresi nemen je mee in de wereld van bruggenbouwen tussen onderwijs, onderzoek en werkveld