00:45 Kingdom of Pop

Een muzikale ode aan popiconen van verleden tot heden.

Aretha Franklin, Prince, Whitney Houston, Freddy Mercury & Michael Jackson; Dé popiconen van toen hebben nog steeds invloed op de hedendaagse (pop)muziek. In dit muzikale eerbetoon wordt de kijker meegenomen op reis door hét koninkrijk van de popmuziek en de evolutie hiervan.

Op initiatief van Stichting Promotie Popcultuur Nederland zijn er alumni van de Rockacademie samengebracht om met ‘Kingdom Of Pop’ een ode aan hun voorgangers en inspiratiebronnen te brengen. Deze theatervoorstelling is een volwaardig en interactief spektakel met verhalen van de nieuwe generatie musici, iconische momenten uit de muziekwereld en natuurlijk de vele hits. Van de Beatles tot aan Lady Gaga, allen hebben ze iets bijgedragen aan de hedendaagse industrie.

De voorstelling is geschreven door alumni van de Rockacademie in samenwerking met regisseur Tim Goditiabois (winnaar Leids Cabaret Festival). Samen hebben ze alle elementen tot één spetterend geheel weten te smeden.

Studie: Rockacademie
Artiest: Jeroen Ermens (alumni Rockacademie)

Sfeerafbeelding Fontys