Testen en meten van de gezondheid

Heb je vragen of wil je meer informatie?

De Biodex is wereldwijd dé gouden standaard voor het objectiveren van spierkracht. De Biodex is in staat zowel isokinetisch als isometrisch de spierkracht van bijna alle gewrichten te meten. De Biodex kan worden ingezet als meetinstrument bij wetenschappelijk onderzoek en tijdens de revalidatie van (top)sporters en voor trainingsdoeleinden.

Tijdens dit spreekuur word je als cliënt getest op de Biodex. De student heeft hierbij een actieve rol en leert de Biodex te gebruiken, de resultaten te interpreteren, en te communiceren naar de cliënt.

Georganiseerd door

Bastiaan van Zundert en Jeroen van Bree, beiden fysiotherapeut met een master in Manuele Therapie

Gebouw R12 | Lokaal 1.21

Duur

Dit spreekuur duurt 20 minuten.

Tijdens de Health Check proberen we door middel van vragenlijsten en een testbatterij van een tiental testen een goed beeld te krijgen over de gezondheid van onze cliënten. De testen bestaan uit aspecten als bijvoorbeeld als lichaamssamenstelling, kracht, lenigheid, bloeddruk en cholesterolwaarden.

Georganiseerd door

Steven Onkelinx, docent fysiotherapie, Msc.
Ronald Meijer
, revalidatie geneeskunde/docent sportgeneeskunde

Gebouw R12 | Lokaal 1.30

Duur

Dit spreekuur duurt 45 minuten.

De ergospirometrie is de gouden standaard om de inspanningscapaciteit van een cliënt te kunnen meten. Door middel van een fiets of looptest en het analyseren van de zuurstofopname kunnen we hier een goed beeld van geven. Tijdens deze testen is er altijd een arts aanwezig.

Georganiseerd door

Steven Onkelinx, docent fysiotherapie, Msc.
Ronald Meijer
, revalidatie geneeskunde/docent sportgeneeskunde

Gebouw R12 | Lokaal 1.30

Duur

Dit spreekuur duurt 60 minuten.

In het werkveld worden steeds vaker bewegingsanalyses gemaakt. In dit sportspreekuur gaan we aan de slag met het analyseren van sportspecifieke bewegingen. Het sluit mooi aan bij de inloopspreekuren. De student maakt kennis met het analyseren van bewegingen op een laagdrempelige manier.

Dit spreekuur is bedoeld voor sporters met een bewegingsgerelateerde hulpvraag, maar ook voor geblesseerde en niet-geblesseerde sporters.

Ruud Berkers, Sportfysiotherapeut, Msc. en docent fysiotherapie
Bas van Summeren, Sportfysiotherapeut, Msc. en docent fysiotherapie

Gebouw R12 | Lokaal 0.18

Duur

Dit spreekuur duurt 60 minuten.