Thebe Elisabeth

Over multidisciplinair Zorg Innovatie Centrum Thebe Elisabeth

Thebe levert wijkverpleging, specialistische zorg, thuisbegeleiding en dagbesteding in 22 gemeenten in West- en Midden-Brabant. Daarnaast bieden we zorg in 25 woonzorgcentra in de regio. Met aandacht en toewijding verlenen onze zorgprofessionals en vrijwilligers menslievende zorg.

Thebe Elisabeth heeft een bovenregionale functie en is uniek in de omgeving, door het specialistische woonzorgcentrum. Zo bieden we behandeling en begeleiding van jongeren (18-65 jaar) met NAH, PG-zorg, dagbehandeling, revalidatiezorg en complexe zorg met o.a. beademingszorg. Daarnaast zal er een tweede locatie gekoppeld worden afhankelijk van de wensen en leerdoelen van de student.

Wegens nog niet accepteren van de cookies is de YouTube video niet zichtbaar.


Missie, visie en uitgangspunten

Samen met de cliënt, zijn naasten en andere zorgverleners werken we aan de hoogst haalbare kwaliteit van leven die past binnen zijn leefomgeving. We denken in mogelijkheden en kansen en blijven de mens achter de problematiek zien. Want ieder mens is waardevol en welkom.

Een Multi Disciplinair ZIC (M-ZIC) is voor Thebe een krachtige leer- en werkomgeving waar medewerkers en studenten van de opleidingen V&V, welzijn, paramedici, psychosociaal en dienstverlening samenwerken, passend bij de doelgroep van het betreffende M-ZIC.


Motto van de organisatie

Ontdek tijdens je studie de WAUW van Thebe


Onze visie op opleiden

Het multidisciplinaire ZIC is een omgeving waarin:

  • Bewoners met hun hulpvragen centraal staan en de best mogelijke begeleiding ontvangen.
  • Er wordt interdisciplinair samengewerkt in een multidisciplinaire setting ten behoeve van de behandeling van de bewoner.
  • Leren en werken is in samenhang met elkaar, we dagen elkaar uit tot verbeteren en vernieuwen van de behandeling.
  • Medewerkers hebben plezier en uitdaging in het werk.

Binnen het M-ZIC wordt onderwijs aanboden ter ondersteuning van je ontwikkeling als student. Het onderwijs is ondersteunend aan de stage en de student kan de opgedane kennis en aangereikte tools toepassen in de dagelijkse praktijk. De lessen worden gegeven door medewerkers uit de praktijk. Daarnaast worden intervisies georganiseerd vanuit multidisciplinair oogpunt. Deze worden begeleid door een docent van een onderwijsinstelling.

Studenten en medewerkens vanuit verschillende vakgebieden/opleidingen werken samen aan vraagstukken/knelpunten uit de praktijk om de kwalitatieve zorg rondom de cliënt te behouden en te verbeteren.



Wat zijn de gemeenschappelijke onderzoeks- en innovatielijnen?

  • Uitdagend revaliderend klimaat; van zorg naar leven -> zoveel mogelijk zelf doen? Hoe betrekken therapeuten op de afdelingen?
  • Slaap; invloed van slaap op revalidatie / woongenot etc.
  • Multidisciplinair samenwerken rondom thema's; hoe kunnen we dit beter vormgeven? Intensiever maken etc? Samen een intake doen? Wondronde met therapeuten etc?
  • Betrekken families tijdens opname; vinden cliënten/familie/therapeuten/zorg etc
  • Inzet technologie
  • Zijn er kostenbesparingen mogelijk/ efficiënt werken?
  • Eigen regie
  • Omgaan met levenseinde