Festival 'Laten We Buurten!' & Lectorale rede Dana Feringa

Op donderdag 4 juli 2024 spreekt Dana Feringa, lector Inclusieve Regio, haar lectorale rede uit over hoe we groot verschil kunnen maken door samen klein te doen.

Lectorale rede Dana
We staan met elkaar voor complexe uitdagingen, zoals groeiende ongelijkheid. Deze kunnen we alleen samen opvangen, over grenzen van sectoren heen en in samenwerking met burgers. Burgerparticipatie lijkt daarbij soms wel een 1000-dingen-doekje, wat niet altijd goed uitpakt in de praktijk. Samen met partners laten we zien hoe het wel kan gedurende het Festival. Tijdens de lectorale rede zal Dana de inhoud van het festival in de bredere maatschappelijke context plaatsen.

Festival 'Laten We Buurten!'
Voorafgaand aan de lectorale rede vindt het festival 'Laten We Buurten!' plaats.
Een dag vol verschillende belevingen, workshops en netwerkmogelijkheden die allemaal gericht zijn op het bevorderen van verbinding en inclusiviteit in onze regio.

Het festival is verdeeld in drie themalijnen die in elke sessieronde terugkomen, en unieke belevenissen bieden. De verschillende sessies worden aangeboden in samenwerking met onze partners.

• 'Even Buurten': Ontmoet nieuwe mensen!
    In deze sessies kun je op een laagdrempelige manier nieuwe mensen ontmoeten terwijl je samen iets doet.
  • 'Uit Je Bubbel': Stap uit jouw bubbel en leg contact met anderen!
    In deze sessies bieden we je de mogelijkheid om een stap uit je comfort zone te zetten.
  • 'Aan Tafel': Ontdek een wereld vol smaken en ontmoetingen.
    In deze sessies kun je ervaren hoe eten verbindt.

Drie themalijnen die jou de perfecte kans bieden om samen te lachen, te leren en nieuwe mensen te ontmoeten. De dag is voor iedereen gratis toegankelijk en vindt plaats in het Muziekgebouw Eindhoven.

Festival 'Laten We Buurten!':
  • 10:00 uur: Inloop en aanmelden
  • 10:30 uur: Opening Festival 'Laten We Buurten'
  • 11:00 - 15:00 uur: Workshops, activiteiten en doorlopende exposities in lijn met de drie hoofdthema's.
  • Lunch is doorlopend beschikbaar tussen 11:30 en 14:00
  • 15:30 uur Pauze & inloop lectorale rede

Lectorale Rede:
  • 16:00 uur: Lectorale rede Dana Feringa

17:00 uur: Afsluitende netwerkborrel.

Locatie
Het Festival 'Laten We Buurten!' en de Lectorale Rede van Dana Feringa vinden plaats in het Muziekgebouw Eindhoven.
Heuvel 140, 5611 DK Eindhoven, Nederland

Het Muziekgebouw Eindhoven is goed bereikbaar te voet, met de fiets, of met openbaar vervoer. Kom je toch met de auto, houd er dan rekening mee dat rondom het theater betaald parkeren geldt.

Datum en tijd
donderdag 04 juli 2024