Masterclass Vitaliteit en leiderschap in de praktijk

Sfeerafbeelding Fontys

Masterclass

'Vitaliteit en leiderschap in de praktijk'

Energiebalans, werkgeluk, vitaliteit, health-checks... de lijst lijkt eindeloos. Nieuwsbrieven, adviezen en workshops staan er vol mee: zorg voor gelukkige, vitale medewerkers en de rest volgt vanzelf. Maar hoe geef je daar als organisatie concreet vorm aan? Hoe kun je inspelen op de behoeften van medewerkers terwijl je tegelijkertijd de doelen van de organisatie bereikt? En als je eenmaal een goed plan hebt, hoe zorg je ervoor dat het daadwerkelijk gedragen wordt en iedereen mee doet?

Wat kun je verwachten?

In deze masterclass gaan we verder dan theorie (hoewel een beetje theorie natuurlijk niet ontbreekt) en richten we ons vooral op de praktische kant. Je maakt kennis met werkvormen, tools en instrumenten die direct toepasbaar zijn binnen jouw organisatie. De masterclass bestaat uit twee sessies:

Sessie 1

De praktische kant van verandering

Door Frank Bauman

Frank Bauman neemt je mee in de praktische kant van verandering. Hij deelt de resultaten van een recent afgerond onderzoek waar onder andere de partners DELA, Catharina Ziekenhuis en Ergon een mooie bijdrage aan hebben geleverd. Dit onderzoek heeft geleid tot een effectieve en eenvoudig te gebruiken tool die leidinggevenden en managers helpt om ideeën en initiatieven op het gebied van vitaliteit succesvol te implementeren.

Sessie 2

Vitaal leiderschap in de praktijk

Door Dennis Arts

In deze sessie deelt Dennis Arts zijn visie op vitaal leiderschap en wat dit in de praktijk betekent. Hij behandelt concrete situaties, waarbij je leert hoe je als leidinggevende een omgeving creëert waarin je team vitaal en betrokken blijft. Samen kijken we naar de organisatorische afwegingen: wat mag vitaliteit kosten en wat moet het opleveren? Hoe kun je de resultaten meten en aantoonbaar maken binnen de organisatie?

Voor wie is deze masterclass?

Deze masterclass is bedoeld voor iedereen die de vitaliteit van zijn of haar organisatie wil verbeteren. Je ervaart hoe je een gezonde en productieve werkomgeving kunt bevorderen en dit concreet maakt in jouw organisatie.

Waarom deelnemen?

• Ontvang bewezen, praktische tools om direct mee aan de slag te gaan
  • Leer hoe je vitale initiatieven succesvol implementeerd
  • Krijg inzicht in vitaal leiderschap en hoe dit in de praktijk werkt
  • Werk samen met collega's uit het veld en leer van elkaars ervaringen

De masterclass biedt de kans om jouw leiderschapsvaardigheden verder te ontwikkelen en bij te dragen aan een vitalere organisatie. Deelname is kosteloos.

Programma masterclass

• 14.30-15.00 uur | Inloop
  • 15.00-15.05 uur | Welkom namens Fontys master Healthy Ageing en het Centre of Expertise Health
  • 15.05-16:00 uur | Sessie 1: 'De praktische kant van verandering' door Frank Bauman
  • 16.00-16.15 uur | Pauze
  • 16.15-17:00 uur | Sessie 2: 'Vitaal leiderschap in de praktijk' door Dennis Arts
  • 17:00-17.05 uur | Afsluiting
  • 17.05-17.30 uur | Netwerkborrel

Locatie:
Fontys Hogeschool, Theo Koomenlaan 3, Eindhoven.
Let op: dit is een fysieke bijeenkomst; er is geen mogelijkheid tot online deelname of opname.

De masterclass is een initiatief van de master Healthy Ageing en het Centre of Expertise Health van Fontys Hogeschool. De masterclass is gratis toegankelijk.

Masterclass Vitaliteit en leiderschap in de praktijk

Datum en tijd
woensdag 13 november 2024
15.00 - 17.30 uur