Bedrijven voor Applied Sustainability

Sfeerafbeelding Fontys

In de cursus Applied Sustainability (voorheen duurzame bedrijfsvoering) gaan onze tweedejaars Applied Science studenten aan de slag met problemen op het gebied van duurzaamheid en/of circulariteit in de AS context. Studenten gaan in groepjes werken om een probleem (theoretisch) te analyseren, toekomst- en oplossingsgerichte systemen en modellen te herkennen en tenslotte zelf te gebruiken om een duurzame oplossing te vinden voor een probleem in het vakgebied van AS. Ze doen ervaring op door te werken aan concepten zoals Biomimicry, Creatief denken, Triz methodiek, Groene chemie, Circulaire economie, The Natural Step en Levenscyclus analyse.

Voor de eindopdracht van deze cursus zijn we op zoek naar een realistisch probleem van een bedrijf/instelling in het AS vakgebied.

In zes lessen gaan studenten aan de slag met de problematiek en waarin ze het probleem analyseren en komen tot een voorstel voor een creatieve, innovatieve en duurzame oplossing die ze in een korte pitch presenteren.
De cursus wordt 2 keer per jaar aangeboden; in periode 2 en 4.

Zie je in jouw bedrijf een dergelijk probleem/dilemma en lijkt het je leuk om dit voor te stellen aan de studenten en om te zien met wat welke oplossingen zij komen?

Laat het ons weten!

Danielle Boesten
Jochem Langerwerf
Yvonne van Lith