100ste Fontys studentondernemer toegelaten tot de Fontys Studentondernemersregeling

Afgelopen week vond de maandelijkse screening van de Studentondernemersregeling plaats waar diverse studentondernemers hun bedrijf mochten pitchen. Een commissie van onafhankelijke ondernemers bepaald tijdens de eindpitch van de studentondernemers of zij gebruik mogen gaan maken van de regeling. Afgelopen week is de 100ste studentondernemer toegelaten tot de regeling.

Nico van de Mortel (Fontys ICT & Media Design student) is de 100ste studentondernemer die is toegelaten tot de regeling. Nico is eigenaar van helpmijslagen.nl. Helpmijslagen.nl is een online leerplatform waar leerlingen zich kunnen voorbereiden op de eindexamens. Hierop worden online examentrainingen aangeboden die tot 90% goedkoper zijn dan een examentraining op een fysieke locatie. De meerwaarde van het volgen van een online examentraining via het platform is dat leerlingen aan het einde ook een rapport krijgen waar ze inzicht krijgen waar hij of zij nog kan verbeteren in aanloop naar de examens. Die kennis kunnen de leerlingen vervolgens ook bijspijkeren via het platform op diverse vakgebieden en niveau's. Op deze manier wordt onderwijs ongelijkheid tegengegaan omdat examentrainingen toegankelijker worden voor meer leerlingen. Daarnaast kunnen ze ook nog sparen voor gratis examentrainingen.

Nico was eerder gestopt met zijn opleiding omdat hij zich volledig wilde focussen op zijn eigen bedrijf. Toen hij hoorde van de Fontys studentondernemersregeling heeft hij besloten om zijn studie weer op te pakken. Op deze manier kan hij toch zijn HBO diploma behalen. Echter nu in combinatie met zijn eigen onderneming. Momenteel volgt Nico de Fontys minor Ondernemerschap al waardoor hij zijn eigen bedrijf verder uit kan bouwen. Door gebruik te maken van de regeling kan hij aankomend studiejaar ook gaan afstuderen binnen zijn eigen bedrijf én kan hij gebruik maken van coaching door CvO business developers om zijn bedrijf naar een nog hoger niveau te tillen.

Sfeerafbeelding Fontys

Een tip van Nico voor studenten die ook zouden willen gaan ondernemen, zou zijn: ‘Vind iets waar je echt achter staat en passie voor hebt. Als je dat hebt gevonden, ga dan op zoek naar hulp en ga ‘naar buiten’. Er zijn genoeg mensen die jou verder willen helpen.’

Wil jij meer weten over de studentondernemersregeling, het bedrijf van Nico of van de andere studentondernemers? Kijk dan eens op www.fontys.nl/cvo

Auteur: Irene Vriezen - Fontys Centrum voor Ondernemerschap