Fleur van den Akker

Sfeerafbeelding Fontys

Mijn naam is Fleur van den Akker, 24 jaar en woonachtig in de prachtige binnenstad van 's-Hertogenbosch. In 2016 startte ik met de opleiding docent Beeldende Kunst en Vormgeving op Fontys Hogeschool voor de Kunsten te Tilburg. Het bijzondere aan deze opleiding is dat je zowel wordt opgeleid tot beeldend kunstenaar als docent.
Door de verschillende stages bij Design Museum Den Bosch en Mytylschool Gabriƫl ben ik erachter gekomen waar mijn hart ligt.
Gedurende de opleiding heb ik de focus gelegd op zowel het makerschap, speciaal onderwijs en museumeducatie. Tijdens mijn afstudeerjaar besloot ik om deze uitgangspunten als startpunt te nemen voor mijn onderzoek. Mijn onderzoek staat in het teken van de tactiele ervaring, waarbij ik op zoek ben gegaan of het voelen aan materialen zorgt voor experimenteerlust.

Mijn droom is om mijn functie als museumdocent bij Design Museum Den Bosch te combineren met een baan binnen het beeldend onderwijs. Daarnaast zou ik me graag willen blijven ontwikkelen als beeldend kunstenaar binnen de textiele werkvormen.