Brains Award 2017

BRAINS Award is dé jaarlijkse wedstrijd die jou als student uitdaagt vernieuwende, creatieve en maatschappelijk relevante ideeën of producten te presenteren. Voor de beste inzendingen zijn dit jaar zes prijzen van 2.000 en 3.000 beschikbaar.
Denk jij dat je een goed idee hebt? Laat ons zien wat je waard bent! Combineer jouw skills, kennis en ervaring en bedenk een oplossing voor een probleem, een verbetering van een bestaand product of dienst of verras iedereen met iets compleet nieuws! Een goed idee houd je niet voor jezelf.

Dit idee kan bijvoorbeeld zijn ontstaan tijdens een studieproject of omdat je tegen een probleem bent gelopen en daar een oplossing voor hebt verzonnen.De BRAINS Award wordt jaarlijks georganiseerd door Fontys Hogescholen, Design Academy, TU/e en Sint Lucas. Een leuke wedstrijd tussen MBO, HBO en WO in regio.

In drie stappen naar de finale?

Stap 1: upload je idee!
Je beschrijft je idee in maximaal 400 woorden. Je kunt je bestanden uploaden bij inschrijven. Let op: je kunt je idee insturen tot 28 mei 2017!

Stap 2: in de top 20?
Nadat de inzendtermijn op 28 mei 2017 is gesloten, bepaalt de regiegroep in overleg met enkele deskundigen, de lijst met 20 beste inzendingen. De TOP20 kandidaten krijgen allemaal persoonlijk bericht.

Stap 3: pitchtraining
De kandidaten die genomineerd zijn, mogen hun inzending nog verbeteren om de kans op een prijs te vergroten. Zij krijgen een professionele pitchtraining aangeboden op 8 juni en het is de bedoeling dat zij hun idee op het podium gedurende 2 minuten gaan presenteren voor de jury en het aanwezige publiek in het Muziekgebouw. Deze presentatie telt ook mee in de beoordeling!

De grote finale op 14 juni!
Alle twintig finalisten strijden middels een pitch tijdens een feestelijke Awardshow in een goed gevuld Muziekcentrum Eindhoven. Er zijn 6 prijzen te winnen van €2.000 euro of €3.000.
Naast het winnen van een geldbedrag kun je direct beginnen met het concreet maken van jouw idee. Je wordt in contact gebracht met deskundigen die jou kunnen helpen bij het opzetten en verder uitwerken van jouw ondernemingsplan!

Nog inspiratie nodig?
Kijk eens op de site naar de winnaars van vorig jaar of lees het volgende artikel. Kun jij ze overtreffen?

Maak jij de wereld een stukje beter, innovatiever of slimmer met jouw idee? Ga naar www.brainseindhoven.nl en stuur je idee in voor 28 mei!

Non-disclosure agreement De organisatie hanteert nadrukkelijk een geheimhoudingsverklaring (non disclosure agreement) waarin is opgenomen dat de inhoud en informatie vanuit de inzendingen enkel wordt gebruikt voor de BRAINS Award 2017. De informatie wordt dus op geen enkele wijze aan derden ter beschikking gesteld. De inzendingen die de TOP20 halen, worden echter wel openbaar maar de inzenders bepalen zelf wat ze over hun idee kwijt willen.