FHK studenten naar Darling Zuid-Afrika

Sfeerafbeelding Fontys

Na de succesvolle eerste editie (2016) van het Darlingproject, verblijven ook in 2017 studenten in Zuid-Afrika voor The Darling Collection. Van 27 maart tot 9 mei verblijven acht studenten van Fontys Hogeschool voor de Kunsten (FHK) en een student van Fontys Academy for Creative Industries (ACI) in Darling, Zuid-Afrika in het kader van het project.

Tijdens hun verblijf van zes weken spreken de studenten met veertig inwoners die aan de hand van veertig voorwerpen hun verhaal vertellen. De studenten verzamelen de veertig verhalen en vertalen deze naar veertig performances, films, songs, monologen, choreografieën en tekeningen. Dit resulteert in een festival en tentoonstelling van 5 tot 7 mei 2017.

Meer informatie over project The Darling Collection.

Sfeerafbeelding Fontys