Sprint naar content

Finalist FSSF - Valentijn Franken

Startup VibeActive – Valentijn Franken

Valentijn Franken (23) is momenteel bezig met afstuderen op de opleiding Toegepaste Psychologie. Hij en zijn compagnon Kevin van Gestel zijn inmiddels een jaar geleden begonnen met het oprichten van VibeActive. Een onderneming waarbij jongeren en de mentale geest centraal staan. Ze werken samen met jongeren en pakken op een actieve manier problematiek aan op gebied van welzijn door middel van een eigen ontwikkelde methodiek en coaching in de vorm van sport. Valentijn en Kevin zijn door hun eigen ervaring, hun geloof in de kracht van sport en door de bevindingen uit hun studie aangezet om dit uit te dragen naar de doelgroep.

Sfeerafbeelding Fontys

Valentijn begon in het laatste jaar van zijn studie aan zijn onderneming en is toen in aanraking gekomen met de studentondernemersregeling. Zo kreeg hij de mogelijkheid om binnen zijn onderneming af te studeren. Dit zorgde ervoor dat hij meer tijd kon steken in zijn eigen onderneming, maar zorgde het ook voor hem dat de motivatie extra hoog lag.

VibeActive is zich volop aan het ontwikkelen en zullen stapsgewijs werken aan hun toekomstplannen. Eén van de doelen is een eigen locatie: een sportschool waarbij het maatschappelijke kader en sporten samenkomen. Zo ligt hier een mooie kans om dit verder te ontwikkelen naar een vertrouwde omgeving waar jongeren elkaar op den duur ook onderling kunnen helpen.

Valentijn is als Fontys startup geselecteerd om te mogen pitchen tijdens de pitch battle op het Fontys Student Startup Festival 14 februari.  Op dit moment zijn Valentijn en Kevin vooral bezig met het vergroten van hun netwerk. Zij verwachten dat het Fontys Student Startup Festival daar een mooie gelegenheid voor zal zijn waar ze in contact kunnen komen met anderen die iets voor hen kunnen betekenen en andersom. Valentijn gaat dan ook van zichzelf laten horen en zien tijdens de pitch waar hij heel veel zin in heeft. Ondanks de meerdere pitches die hij heeft gegeven, blijft het spannend omdat hij nog niet eerder voor zo een grote groep heeft gestaan. Hij deinst er echter niet voor terug, sterker nog: Valentijn gaat voor de winst!