Sporthogeschool strijkt neer in Breda

Sfeerafbeelding Fontys
Breda gaat samenwerken op het gebied van bewegen en sport met Fontys Sporthogeschool. Met ingang van het studiejaar 2018-2019 komen via een partnership elk jaar ruim 40 1e- en 2e-jaars hbo-studenten van de opleiding Sportkunde naar Breda. Zij gaan in de Bredase wijken, op scholen en in de openbare ruimte bestaande activiteiten begeleiden, nieuwe activiteiten opstarten en onderzoek doen.

Woensdag 26 september was de officiële aftrap van de samenwerking door de Bredase wethouder Sport Daan Quaars, coördinator partnerships Sofie Moresi van Fontys Sporthogeschool en een aantal studenten Sportkunde. Dit gebeurde op het landelijk congres van de Vereniging Sport en Gemeenten in Breda.

Daan Quaars, wethouder Sport: “Ik ben blij met deze overeenkomst, waarin we ... [lees verder]