Steeds grotere rol voor sportonderzoek

Onderzoekers van hogescholen, universiteiten en instituten komen vandaag bijeen op de Dag van het Sportonderzoek. Zeker zestien docenten van de sportlectoraten Move to Be en Sportbusiness reisden daarom af naar Den Haag, als bezoeker of als spreker. "Er is steeds meer aandacht voor sportonderzoek", zegt lector Steven Vos.

Sportonderzoek in het hbo heeft de afgelopen jaren op verschillende manieren een sterkere positie gekregen, vertelt Move to Be-lector Steven Vos.

“Sport en bewegen zijn steeds centraler komen te staan in onze samenleving. Bovendien zie je een verschuiving van focus op curatieve - genezende - gezondheidszorg naar steeds meer aandacht voor preventie, het voorkomen van gezondheidsklachten. Er is meer aandacht voor beweging en onderzoek daarnaar.”

Lees verder op Bron >>