Management vaardigheden en leidinggeven

Ambieer jij een leidinggevende functie of wil je jezelf verder ontwikkelen op dit vakgebied? Wellicht is de cursus Managementvaardigheden en leidinggeven iets voor jou. De leidinggevende een visie kunnen uitdragen en mensen kunnen motiveren. Dit alles vergt een breed scala van vaardigheden.

Over de cursus

Een leidinggevende verzamelt allerhande informatie en is in staat deze informatie te controleren, te analyseren en kan er op verschillende niveaus over communiceren. Tijdens deze cursus wordt allereerst de benodigde kennis opgedaan. Vervolgens wordt er veel aandacht besteed aan de vertaalslag van deze kennis naar de vaardigheden om deze kennis in de praktijk te brengen. De theorie wordt direct toegepast op jouw werkomgeving en vaak ook direct in de praktijk uitgevoerd.

De theoretische presentaties van onze docenten worden afgewisseld met opdrachten welke als een rode draad door de modules lopen. Deze opdrachten zijn afgeleid van praktijkcases, zodat de opleiding een praktisch karakter krijgt. Alle aspecten van de betreffende module kunnen daarom in de eigen praktijksituatie worden getoetst.

Voor wie?

Deze cursus is bedoeld voor iedereen die een stevige en vooral brede basis wil leggen voor een (toekomstige) leidinggevende of coördinerende functie. Gemotiveerde mensen, die willen investeren in hun toekomst.

Toelatingseisen

De deelnemers dienen over een Hbo niveau of Mbo-plus niveau (Mbo met enkele jaren relevante werkervaring) te beschikken. Bij twijfel kan een intakegesprek noodzakelijk zijn.

Placeholder for Fontys video
'Heel leuke cursus, ik heb veel geleerd en de sfeer was erg prettig.'

Inhoud en opbouw

De opleiding is opgebouwd uit 3 onderdelen:

Organisatiekunde:

Bekijk je eigen organisatie vanuit een ander en objectief perspectief. Welke structuur en strategie heeft jouw organisatie en hoe verhoud zich dat tot andere organisaties.

Leidinggeven en communiceren:

Welke verschillende leiderschapsstijlen zijn er en hoe kun je hier als leidinggevende effectief en op eigen persoonlijke wijze gebruik van maken.

Verandermanagement:

Verandertrajecten binnen organisaties stuiten vaak op weerstand en bureaucratie. Effectief doorvoeren van een grote organisatieverandering.

De gemiddelde studiebelasting bedraagt 8 uur per week; 3 uur les en 5 uur thuisstudie.
Na het afronden van deze cursus ontvang je het Fontys certificaat ‘Cursus Managementvaardigheden en leidinggeven’.

Indien er meerdere personen uit een bedrijf / organisatie deelnemen aan een cursus, komt u in aanmerking voor een korting.

• 2 Deelnemers: 5% korting op de individuele cursusprijs
  • 3 Deelnemers: 7.5% korting op de individuele cursusprijs
  • 4 Deelnemers: 10% korting op de individuele cursusprijs
  • 5 Deelnemers: 12,5% korting op de individuele cursusprijs

Meerwaarde

Na het afronden van deze cursus ben je goed voorbereid op een leidinggevende functie binnen je organisatie. Ook ken je je organisatie van binnen en buiten en weet je hoe je verandertrajecten kunt begeleiden.

Placeholder for Fontys video
'Zeer leerzame en interessante cursus, deels praktisch met opdrachten. Gezellige groep, fijne docenten.'

Agenda

Er zijn op dit moment geen activiteiten gepland voor deze opleiding. Wil je toch graag langskomen of heb je een vraag? Neem dan contact met ons op.

Praktische info

Cursus

Bekijk hier of dat je in aanmerking komt voor een lening, beurs of andere subsidie regelingen.

Heb je een specifieke leervraag voor jouw school of organisatie? Fontys biedt op maat gemaakte trajecten aan die zijn afgestemd op jouw scholingsbehoeften. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te ontdekken.

Aanmelden

Hieronder vind je de startdatum van deze cursus of opleiding en kun je je aanmelden.

Wordt hier geen startdatum en aanmeldknop getoond?
    Dan is aanmelden op dit moment (nog) niet mogelijk.
    Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over de cursus/opleiding. We helpen je graag verder!
    Alle contactgegevens vind je onderaan deze pagina.