Studenten van Ondernemerschap & Retail Management Duaal zitten samen

Eindhoven

Klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Deze tweejarige opleiding Ondernemerschap & Retail Management helpt je op weg.

Hoe werkt aanmelden?

Deadline: 1 september

Kennismaken?

Proefstuderen, open dagen en meer

Je wordt klaargestoomd tot ondernemende manager van de toekomst!

Tijdens deze duale opleiding ontwikkel jij jezelf tot manager van de toekomst. Je gaat werken als leidinggevende in het dynamische bedrijfsleven. Je hebt de ambitie om door te groeien en hebt nét even die extra vaardigheden nodig.

Past de opleiding Ondernemerschap & Retail Management Duaal bij jou?

• Je werk sluit perfect aan op de theorie die je leert.

Je meerwaarde wordt meteen opgemerkt door je werkgever.

• Je wordt breed opgeleid binnen alle facetten van het bedrijfsleven.

Zo kun jij de functie van onder andere afdelingsmanager, bedrijfsleider of regiomanager goed vervullen.

• De opleiding is gericht op het ondernemen met focus op innovatie en duurzaamheid.

Je ontwikkelt creatieve oplossingen voor maatschappelijke behoeften met oog voor milieu-impact.

Bekijk ook deze opleidingen

Studenten van de opleiding Ondernemerschap & Retail Management Duaal zitten samen
Jouw opleiding

Zet een mooie stap in jouw professionele én persoonlijke ontwikkeling.

Tijdens deze duale Ad-opleiding leer je onder andere het imago van jouw winkel onderzoeken, welke kansen en obstakels er zijn in jouw lokale markt, bedrijfsprocessen analyseren en hoe jij een adviserende rol aan kan nemen als manager.

Wat ga je leren?

• Op dinsdag volg je tussen 09.00 uur en 17.30 uur colleges op de Fontyscampus in Eindhoven.

Je krijgt dan coaching in je praktijkproject.

• De studie bestaat uit 20 procent theorie, 30 procent zelfstudie en 50 procent praktijk.

Dankzij een duidelijke structuur is het gemakkelijk te integreren in je werk.

• Met je coach ga je in gesprek over je praktijkproject, deel je je ervaringen en ontvang je persoonlijke feedback.

Je studiebegeleider ondersteunt je bij een gezonde balans tussen studie, werk en privé en houdt je studievoortgang in de gaten.

Jouw opleiding

Hoe zien de komende jaren eruit?

Tijdens de duale opleiding Ondernemerschap & Retail Management maak je de connectie tussen het werkveld en de theorie. Tijdens jouw studie krijg je de nodige begeleiding en kijken we naar de afstemming van studie op jouw werk- en privésituatie.

Student van de opleiding Ondernemerschap & Retail Management Duaal
Jouw toekomst

Het bedrijfsleven is altijd op zoek naar innovatieve en ambitieuze werknemers

Na je afstuderen vertaal jij de strategische koers van je bedrijf naar de werkvloer. Dit doe je door leiding te geven aan een afdeling of winkel. Jij wordt de belangrijkste schakel tussen het hoger management en de werknemers op de werkvloer.

Toelating & aanmelden

Toelatingseisen

• Met een havo-, vwo-, of mbo-diploma (niveau 4) ben je direct toelaatbaar.

• Niet de juiste vooropleiding?

Geen zorgen. Je kunt mogelijk toch toegelaten worden. Bekijk de volledige toelatingseisen voor de mogelijkheden.

De campus

Kom studeren bij Fontys en ontwikkel jezelf tot een gewilde professional

Onze campussen bieden veel om jouw talent en kennis optimaal te ontwikkelen en te laten bloeien.

Kosten opleiding

Benieuwd wat deze opleiding kost?

Bereken je collegegeld met de collegegeldmeter. Buiten collegegeld heb je ook andere kosten zoals literatuur en materialen.

In sommige gevallen is subsidie mogelijk. Ontdek hier alle subsidiemogelijkheden

Collegegeld berekenen

Taal

Opleidingsduur

Opleidingstype

Opleidingsvorm

Locatie(s)

Specificaties

Taal

Opleidingsduur

Opleidingstype

Opleidingsvorm

Locatie(s)

Deadline: 1 september

Hoe werkt aanmelden?

Benieuwd wat er allemaal staat te gebeuren tot en na het aanmelden voor deze opleiding? Bekijk het hele aanmeldproces.

Ad Ondernemerschap & Retail Management

Van aanmelden tot starten

• Start met Kennismaken

Krijg een goed beeld van de opleiding tijdens een open avond of online voorlichting.

Bekijk de agenda van de opleiding
  • Aanmelden

Doe dit uiterlijk vóór 1 september.

Meld je aan voor de opleiding via Studielink
    Bij enkele opleidingen is instromen gedurende het studiejaar mogelijk.
  • Op uitnodiging

Studiekeuzecheck: jouw check-in bij Fontys

• Alles voor een Goede start

Op Goede Start vind je alles wat je nodig hebt voor een goed begin van je studie, waaronder benodigde materialen en informatie over je eerste lesweek.

• 1 september 2025

Start eerste lesweek

Studiekeuzeactiviteiten

Kennismaken met Ad Ondernemerschap & Retail Management

Meld je aan voor de Open dag, een online voorlichting of één van de andere activiteiten om kennis te maken met de opleiding.

Heb je een vraag?

We helpen je graag verder.

Stel je vraag aan de opleiding in Eindhoven

Vragen die wij vaak krijgen

Je combineert werken en leren, krijgt een salaris en doet praktijkervaring op terwijl je studeert.

Op dinsdagen van 9.00 - 17.30 uur verwachten we je op de campus.

Na de Associate degree kun je instromen in jaar 3 van de bachelor opleiding Ondernemerschap & Retailmanagement duaal.

Je hebt een baan nodig van minimaal 24 uur per week.

De klassen zijn klein, wat zorgt voor veel persoonlijke aandacht en intensieve begeleiding.