Eindhoven

Een praktijkgerichte opleiding waarmee je aan de slag kunt in de online marketing, eventmarketing of sales.

Hoe werkt aanmelden?

Deadline: 1 mei

Kennismaken?

Proefstuderen, open dagen en meer

Werk intensief samen met het regionale bedrijfsleven.

Tijdens de associate degree Commerciële Economie verwerf je vaardigheden om businessplannen op te stellen en commerciële adviezen te formuleren. Je leert een onderbouwd advies te geven over een marketing-, sales- of communicatievraagstuk.

Past de opleiding associate degree Commerciële Economie voltijd bij jou?

• Je zoekt een brede opleiding in de marketing en sales.

Met de opleiding Ad Commerciële Economie kun je alle kanten op!

• Je wilt graag samenwerken met bekende bedrijven uit de regio.

Je werkt meteen aan echte opdrachten voor uiteenlopende bedrijven.

• Je wilt graag leren hoe je unieke en creatieve marketingideeën kunt ontwikkelen.

Creativiteit staat centraal; zo kun je je onderscheiden van de concurrentie!

Bekijk ook deze opleidingen

Heb je een vraag over de opleiding Commerciële Economie Ad in Eindhoven? Stuur me gerust een app, ik beantwoord ze graag!

Mart

Student Commerciële Economie Ad Eindhoven

App met Mart

Studenten van de opleiding associate degree Commerciële Economie voltijd zitten samen
Jouw opleiding

Werk in teamverband aan uitdagende en actuele marketingprojecten

Met de associate degree Commerciële Economie leg je de basis voor een loopbaan in de marketing of sales. Zo leer je hoe je marktonderzoek doet, hoe je creatieve ideeën omzet in succesvolle marketing en hoe je de verkopen van een bedrijf naar een hoger niveau tilt.

Wat ga je leren?

• Je leert hoe je een goed marktonderzoek opzet en uitvoert.

Om een succesvolle marketingstrategie op te zetten, moet je weten wat de wensen van je klanten zijn.

• Je doet kennis op en kunt deze toepassen in de praktijk.

Je werkt meteen aan echte opdrachten.

• Je werkt aan je persoonlijke ontwikkeling.

Presenteren, communiceren en netwerken zijn belangrijk om succesvol te worden!

Jouw opleiding

Hoe zien de komende jaren eruit?

Tijdens de opleiding werk je aan twee projecten. In het eerste project schrijf je een businessplan. Voor het tweede project formuleer je een commercieel advies voor een bedrijf dat je zelf gevonden hebt. Daarnaast volg je vakken en doe je een afstudeeronderzoek.

Studenten van de opleiding associate degree Commerciële Economie voltijd zijn aan het lopen
Jouw toekomst

Aan de slag als marketingadviseur of verkoopmedewerker binnendienst!

Met de associate degree Commerciële Economie kun jij nog alle kanten op! Waar je ook terechtkomt, jij bent straks de belangrijkste schakel tussen het hoger management en de uitvoering op de werkvloer. Wil je liever eerst nog verder studeren? Ook dat is mogelijk.

Toelating & aanmelden

Toelatingseisen

• Met een havo-, vwo-, of mbo-diploma (niveau 4) ben je direct toelaatbaar.

• Niet de juiste vooropleiding?

Geen zorgen. Je kunt mogelijk toch toegelaten worden. Bekijk de volledige toelatingseisen voor de mogelijkheden.

De campus

Kom studeren bij Fontys en ontwikkel jezelf tot een gewilde professional

Onze campussen bieden veel om jouw talent en kennis optimaal te ontwikkelen en te laten bloeien.

Kosten opleiding

Benieuwd wat deze opleiding kost?

Bereken je collegegeld met de collegegeldmeter. Buiten collegegeld heb je ook andere kosten zoals literatuur en materialen.

In sommige gevallen is subsidie mogelijk. Ontdek hier alle subsidiemogelijkheden

Collegegeld berekenen

Taal

Opleidingsduur

Opleidingstype

Opleidingsvorm

Locatie(s)

Specificaties

Taal

Opleidingsduur

Opleidingstype

Opleidingsvorm

Locatie(s)

Deadline: 1 mei

Hoe werkt aanmelden?

Benieuwd wat er allemaal staat te gebeuren tot en na het aanmelden voor deze opleiding? Bekijk het hele aanmeldproces.

Ad Commerciële Economie

Van aanmelden tot starten

• Start met Kennismaken

Krijg een goed beeld van de opleiding tijdens een open avond of online voorlichting.

Bekijk de agenda van de opleiding
  • Aanmelden

Meld je aan voor de opleiding via studielink. Doe dit uiterlijk vóór 1 september.

Bij enkele opleidingen is instromen gedurende het studiejaar mogelijk.
  • Op uitnodiging

Studiekeuzecheck: jouw check-in bij Fontys

Meer informatie over de Studiekeuzecheck
  • Alles voor een Goede start

Op Goede Start vind je alles wat je nodig hebt voor een goed begin van je studie, waaronder benodigde materialen en informatie over je eerste lesweek.

• 25 augustus 2025

Purple introductieweek

Studiekeuzeactiviteiten

Kennismaken met Ad Commerciële Economie

Meld je aan voor een dag proefstuderen, meeloopdag met een student, online voorlichting of andere studiekeuzeactiviteiten.

Heb je een vraag?

We helpen je graag verder.

Stel je vraag aan opleiding Fontys Eindhoven

Vragen die wij vaak krijgen

Na het behalen van een associate degree Commerciële Economie varieert het startsalaris. Gemiddeld kun je rekenen op een bruto maandsalaris tussen de €2.000 en €2.800, afhankelijk van factoren zoals ervaring, locatie en bedrijfstak.

Het verschil tussen een associate degree Commerciële Economie en een Bachelor Commerciële Economie zit vooral in de duur en het niveau van de opleiding. Een associate degree duurt doorgaans twee jaar, terwijl een Bachelor vier jaar duurt.

Met een associate degree volg je een kortere opleiding van 2 jaar, waardoor je sneller de arbeidsmarkt kunt betreden. Echter kan het zijn dat sommige functies met een Bachelorgraad toegankelijker zijn. Het hangt dus af van je persoonlijke doelen en voorkeuren.

Tijdens de associate degree opleiding Commerciële Economie krijg je wiskunde, maar het is meestal gericht op praktische toepassingen in de zakelijke wereld. Je leert bijvoorbeeld hoe je cijfers kunt gebruiken voor marketing en verkoopanalyses.