Sprint naar content

Op welke manier is deze minor voor jouw opleiding van meerwaarde?

Met de minor ‘Verbeteren van Voedingsgedrag’ kun jij je als professional onderscheiden van anderen. De voorbeelden hieronder geven aan wat de meerwaarde is van deze minor voor jou als professional:

OpleidingMeerwaarde
SportkundeAls Sportkundige staat het stimuleren van een gezonde leefstijl centraal. Met deze minor ontwikkel je jezelf niet alleen tot een beweegprofessional, maar kun je je kennis over voeding ook inzetten als leefstijlcoach of advanced personal trainer
ALOAls docent Lichamelijke Opvoeding heb je een cruciale rol in het stimuleren van een gezonde en actieve leefstijl bij leerlingen. Voeding speelt hierbij natuurlijk een essentiële rol. Jij kunt je onderscheiden door het signaleren van voedingsproblemen, het verdiepen in negatieve effecten van ongezonde voeding en het toepassen van gesprekstechnieken om leerlingen aan te zetten tot gezond beweeg- en voedingsgedrag.
VerpleegkundeGemiddeld is één op de vier tot vijf patiënten in ziekenhuizen, zorginstellingen en de thuiszorg ernstig ondervoed. Word jij de verpleegkundige die inzet op de preventie van ondervoeding en het stimuleren van een snel herstel door middel van de juiste voeding
FysiotherapieNa deze minor kun jij je patiënten met de juiste gesprekstechnieken en kennis over voeding en gedrag niet alleen stimuleren richting gezond beweeggedrag, maar ook richting gezonde voeding en dus een gezonde leefstijl!
Toegepaste gerontologieOuderen hebben andere voedingsbehoeften dan de gemiddelde Nederlander. Ben jij op de hoogte van de laatste voedingsrichtlijnen en kun jij deze richtlijnen inzetten om de ouderen om je heen langer gezond te houden?
Toegepaste psychologieEr zijn veel dieetadviezen voor mensen met overgewicht. Waarom lukt het veel mensen dan toch niet? Met deze minor kan jij de brug slaan tussen gedrag en voedingsproblemen die zoveel mensen ervaren.
Social StudiesMensen met een lagere sociaaleconomische status zijn meestal ongezonder dan mensen met een hogere sociaaleconomische status, denk aan meer kans op overgewicht en de gevolgen hiervan. Wil jij je als sociaal werker extra inzetten voor een gezonde leefstijl bij je doelgroep, dan is deze minor iets voor jou!
PABOVeel scholen zijn aangesloten bij projecten zoals De Gezonde School, JOGG, Het Nationale Ontbijt, etc. Een unieke kans om op jouw school deze projecten op te zetten of door te ontwikkelen.
Lerarenopleiding BiologieMet het groeiend probleem van overgewicht bij kinderen, neemt de vraag naar goed voedingsonderwijs toe. Met het volgen van deze minor kun jij je ontwikkelen tot de docent die voedingslessen verzorgd op jouw school.
Lerarenopleiding gezondheidszorg en welzijnWil jij een verdieping of verbreding in je opleiding tot docent gezondheidszorg en welzijn op het gebied van voeding? En wil je een eigen invulling geven aan een interessant voedingsonderzoek, individuele coaching of gesprekstechnieken? Dan is deze minor op je lijf geschreven.
Docentenopleiding consumptieve techniekAls leraar consumptieve techniek ben je verantwoordelijk voor het opleiden van vakgenoten. Ben jij op de hoogte van de nieuwste voedingsrichtlijnen en kun je deze vertalen naar de juiste combinatie van voedingsproducten?
DansacademieAls danser of dansdocent is je lichaam je belangrijkste instrument voor een succesvolle carrière. Weet jij wat je nodig hebt om je lichaam gezond te houden en ook anderen te stimuleren tot een gezonde leefstijl?
PedagogiekGezonde voeding is belangrijk tijdens de ontwikkeling van kinderen en jongeren. Het stellen van de juiste vragen om voedingsproblemen zoals eetstoornissen en overgewicht tijdig te signaleren leer jij tijdens deze minor
Sociaal pedagogische hulpverleningAls sociaal pedagogisch hulpverlener ben je verantwoordelijkheid voor de zorg voor alle soorten doelgroepen. Jij kunt je onderscheiden door extra aandacht te hebben voor de gezondheid en voeding voor je doelgroep!
Commerciële economieZoals je in de fitnessindustrie duidelijk ziet, worden sport en voeding vaak samen in de markt gezet. Ben jij de sportmarketeer of manager die de sport- én voedingswereld kent?