Sprint naar content
Placeholder for Fontys video
Het moet anders. Het kan anders. Create the difference
De wereld verandert. Denk aan de klimaatcrisis, de coronacrisis en aan de groeiende verschillen tussen arm en rijk. En wat er mogelijk nog gaat veranderen, gaat ons gebeuren, is groter dan ons voorstellingsvermogen. Een andere benadering van economie kan het verschil maken …
 

Opbouw CE - Digital Business Concepts per jaar

Elk studiejaar staat in het teken van een eigen thema, net als elke periode (vier per jaar). Daarnaast bestaat elke periode uit vier modules die je volgt: 1) Personality, 2) Digital, 3) Project en 4) Commerciële Economie.

In jaar 1 krijg je een gevarieerde mix van theorie(lessen), opdrachten en projectvakken. Tijdens de lessen bouw je aan een brede kennisbasis waarin je leert hoe je je theoretische kennis en je praktische vaardigheden inzet voor succesvolle praktijkopdrachten.

Belangrijke theorievakken zijn Marketing, Online marketing, Onderzoek, Digitale economie en Startups. Ondersteunende vakken zijn onder andere Visuele communicatie (Photoshop en InDesign), Webdevelopment en Futurologie. Projecten worden elke periode aangeboden. Je werkt voor interessante opdrachtgevers.

Je tweede studiejaar staat in het teken van verdieping. Je vergroot je theoretische kennis en je creativiteit als voorbereiding op je meewerkstage in semester 2. Je begint onder andere een webshop (project Digital Business) en je gaat aan de slag als strategisch marketingconsultant voor een zelfgekozen opdrachtgever (project Strategic Consulting).

In jaar 2 krijg je ook theorievakken zoals Strategische Marketing, Psychologie & Consumentengedrag en Big Data Marketing. Daarnaast ontwikkel je je skills op het gebied van Digital Management, Art Direction en Web Development.

De tweede helft van het studiejaar (semester 2) doe je een meewerkstage of minor (een programma naar keuze). Beide kun je in Nederland of in het buitenland doen. Voor een minor in Nederland mag je kiezen uit het aanbod van Fontys of van een andere hbo-instelling. Wil je in het buitenland studeren? Grijp dan je kans bij één van onze 45 internationale partneruniversiteiten.

Je derde studiejaar begint met een meewerkstage of minor (afhankelijk van je keuze in het tweede studiejaar). Het tweede semester van het derde studiejaar ga je drie dagen per week aan de slag met je eigen startup. Samen met een aantal medestudenten breng je een zelfontworpen concept op de markt, van A tot Z.

Theorievakken in het derde studiejaar volg je op de vierde lesdag. Zo krijg je Neuromarketing, Branding en Recht. Daarnaast krijg je de nodige steun en coaching bij het uitwerken van je startup, denk aan contentmarketing en sales.

Doorstuderen na het hbo?

Wil je ná je hbo-opleiding Commerciële Economie - Digital Business Concepts in één jaar een master halen van Tilburg University? Zorg dan dat je goede resultaten behaalt in jaar 1 en 2, dan kun je, -na overleg met onze premastercoach-, in het derde jaar je minor inwisselen voor het programma uit jaar 4. Via deze versnelde route kun je na je afstuderen in één jaar een universitaire master afronden.

Semester 1

In periode 1 van jaar 4 werk je samen met vierdejaars studenten van andere opleidingen, docenten en professionals uit het werkveld aan een project waarin je nadenkt over creatieve oplossingen voor een van de grote maatschappelijke vraagstukken van deze tijd. Hiervoor zet je alle kennis en skills in die je tot nu toe hebt opgedaan.

In periode 2 volg je vijf advanced courses (zowel verplichte- als keuzevakken) die bijdragen aan het door jou gewenste beroepsprofiel.

Semester 2

De tweede helft van jaar 4 rond je je onderzoeksstage af. Tijdens deze stage schrijf je je scriptie. Je kunt kiezen uit vier scriptietrajecten; 1) het Growth hacking traject, 2) de startup track, 3) de intrapreneur track en 4) een reguliere scriptie.

Nadat je jouw scriptie met een voldoende hebt afgerond, presenteer je tijdens een afstudeerassessment wat jouw (scriptie)advies betekent voor je stagebedrijf.