![Foto van persoon](/upload_mm/b/1/1/9ecd6ac4-98b0-4397-918b-14fa7da927e4_Frank%20van%20de%20Schans_800x800px_100x100_258x456.jpg)
Promovendus en docent
F.P.M. (Frank) van de Schans
Frank van de Schans werkt als Docentonderzoeker bij Lectoraat Lectoraat Diversiteit en (Ortho)pedagogisch Handelen van Fontys Hogeschool Pedagogiek. Frank is tevens onderzoeker/begeleider bij Centrum voor Pedagogische Innovatie (CPI) Combinatie Jeugdzorg.
CPI richt zich op de onderwerpen diversiteit en gezinsgerichte benadering. Daarnaast is Frank onderzoeker binnen het project 'Family Matters', naar risico- en beschermende factoren van de Caribische gezinsstructuur op Curacao. Zijn opleidingen en achtergrond liggen in de sociale pedagogiek, Hogere Kaderopleiding Pedagogiek (HKP) en de forensische orthopedagogiek.
![](/upload/08ae5a75-8316-4f58-9257-a585e08c7eae_Frank%20van%20de%20Schans%20video%201920%20x%20720%20px.jpg)
Kennismaken met Frank van de Schans - Fontys Hogeschool Pedagogiek
5 januari 2021Onderzoeksprojecten
- Centrum voor Pedagogische Innovatie (CPI) Combinatie Jeugdzorg
- Jeugdcriminaliteit in de 'Nederlandse' Caraïben
Publicaties
Hoppenbrouwers, A., Perdijk, K., van de Schans, F. en Mutsaers, P. (2019). Grenzen aan de Opvoeding: Turkse en Marokkaanse Gezinnen in een Polariserend Nederland. Tilburg: Fontys Hogeschool Pedagogiek, taal: Nederlands
Lies van Beers (student); Jeroen Pouw en Frank van de Schans (2017) Waardevol communiceren over normen en waarden, Bachelor aan Fontys Hogeschool Pedagogiek, taal: Nederlands
Inge Bos (student) en Frank van de Schans (2007) Spel, de noodzaak van ontwikkeling, Bachelor aan Fontys Hogeschool Pedagogiek, taal: Nederlands