Sprint naar content
Kennisthema

Toekomst van leren

We bevinden we ons in een zeer dynamische regio, waar creativiteit, innovatiekracht en ondernemerschap zorgen voor technologische en sociale vooruitgang. Een regio waarin leren en ontwikkelen essentiële voorwaarden zijn om te kunnen blijven meedoen.

Onderzoek doen naar de toekomst van leren, van kind tot en met professional, zien wij dan ook als een belangrijke maatschappelijke opdracht. Binnen het kennisthema Toekomst van leren willen we – vanuit het perspectief van leren en ontwikkelen – een bijdrage leveren aan de wendbaarheid en veerkracht van de inwoners en beroepsbevolking van onze regio.

Toekomst van leren is een breed thema. Het leren en ontwikkelen van kinderen en jongeren vraagt om een ander type organisatie en ondersteuning dan dat van professionals – de context en het werkveld verschillen immers sterk. Daarom zijn binnen het kennisthema twee kenniscentra actief, elk met een eigen focus: kenniscentrum Youth education for society (YES) (in oprichting) en kenniscentrum Leven lang ontwikkelen (LLO).

Onderzoeksprojecten

- Werkplaats zorgmanagement XL
- Feedback geletterdheid
- Versterken van onderzoekscultuur / lerende organisatie
- Leergang onderzoeksmatig werken voor besturen 
- Innovatieteams in POS 
- Ontwikkeling van gespreid leiderschap in het PO
- Comparative Resilient Ecosystem
- Lerend ecosysteem Eindhoven
- Hoogbegaafde Fontys medewerker laten floreren
- Leidinggeven aan werkgeluk
- Keuzedelen
- Schakelmodules
- Start together
- Bruggenbouwers

- Het ontwikkelen van een impactvolle hybride leeromgeving: vijf aanbevelingen

- Future Skills

- SPRONG voorwaarts

- Erasmusproject ‘Developing Adaptive Expertise to foster an effective learning environment

- PROMISE

- Velon-themagroep toekomstbehendig opleiden

- Toetsing en erkenning 21st century skills

- Hybride leernetwerken

- Hybride leeromgevingen: Wicked Problems

- Hybride leeromgevingen als leeromgevingen voor professionals

- Professionals die zich een leven lang blijven ontwikkelen

- Leven lang ontwikkelen: inventarisatie best practices in de regio

- Hybride docenten en HRM beleid op scholen

- Het prikkelen van nieuwsgierigheid in onderwijs en werk

- Boundary crossers

- Future Learning, interactie in leer- en werkprocessen binnen shared learning teams in het ICT-domein

- Focus op afbeeldingen in toetsitems en feedback

- Hybride leeromgeving voor wendbare leerlingen

- Hoogbegaafde studenten

- Meerwaarde van interactieve Virtual Reality en 360 graden-video's bij ontwikkelen van sociale vaardigheden binnen zorg- en lerarenopleiding

- Hoe kan kunstmatige intelligentie ingezet worden om zelfregereguleerd leren te meten en te bevorderen?

- Hybride tech docenten monitor

- LLL ecosysteem

- Hybride opleiden

- Open leren in Teams

- Tama-Coachee

- Hybride leernetwerken

- LLL opleiden op de werkplek van jonge professionals

- Toetsing en erkenning van 21st skills

- Wicked Problems

- Hybride leeromgeving als leeromgeving voor professionals

- Leven lang leren in de praktijk: best practices

- Hybride docent in de werkpraktijk

- AI in het onderwijs

- Quantified Teens

- Technofilisofie

- Vraagarticulatie Fontysregio

- Vraag articulatie Learning Society

- Micro-credentialing en open badges

- Literatuuronderzoek Learning Society

Placeholder for Fontys video
De reden om als hybride docent aan de slag te gaan, zit ‘m met name in de uitdaging en variatie in het werk
Marian Thunnissen, lector Dynamische talentinterventies

{{ feed.values.title }}

{{ feed.properties.publicationDate }}

{{ feed.properties.description }}

Lees verder

Contact

Leading lector Kenniscentrum Leven lang ontwikkelen:
Foto van persoon

Dr. M.A.G. (Marian) Thunnissen

Lector Dynamische Talentinterventies
Leading lector Kenniscentrum Youth education for society (in oprichting):
Foto van persoon

R.A.W. (Rutger) van de Sande

Lector Bètadidactiek