Open je ogen voor het onderwijs

Wat leuk dat jij je ogen opent voor het onderwijs! Vaak zijn het bepaalde ‘oogopeners’ die je aan het denken zetten. Dát onverwachte moment waarin je ineens beseft dat het anders kan. Of anders moet. Velen gingen je voor in de stap naar het onderwijs. Ontdek wat hen inspireerde.

Oogopeners

Dat gevoel dat het anders kan of moet, kennen we ongetwijfeld allemaal. Je krijgt ze op de meest onverwachte momenten. Door familie en vrienden, een gebeurtenis in je leven, of een prikkelend moment dat je zelf op school had. Wij gingen op pad om docenten en studenten te vragen wanneer hun ogen open gingen voor het onderwijs. En wat de reden was van hun keuze voor het leraarschap.

"Onderschat het niet. Maar als je het goed aanpakt, dan is het wel een van de mooiste beroepen van de wereld"
Open je ogen voor het onderwijs: Corine

Het verhaal van Corine,
docent bassischool en alumnus master EN

"De vacature zei: Wil jij die inspirerende leraar worden die over 10 jaar nog herinnerd zal worden? Ja dus!"
Open je ogen voor het onderwijs: Fatma

Het verhaal van Fatma,
student Lerarenopleiding Omgangskunde

"Een vriendin zei, jij moet docent worden. Dus ik naar de open dag. Lang verhaal kort. Dit is mijn 10de jaar in het onderwijs"
Open je ogen voor het onderwijs: Els

Het verhaal van Els,
leraar levensbeschouwing

"De stap om weer te gaan studeren is groot, maar wil je nog jaren blijven doen waar je niet gelukkig van wordt?"
Open je ogen voor het onderwijs: Amber

Het verhaal van Amber,
student Pabo (Leraar
Basisonderwijs)

"Ik wilde altijd al iedereen helpen. Docenten vroegen mij ook: 'waarom ga je niet het onderwijs in?' En dit voelt goed"
Open je ogen voor het onderwijs: Lotte

Het verhaal van Lotte,
student
Lerarenopleiding Economie

"Je moet nooit zeggen: 'had ik maar...' Toen ik op mijn 55e voor het eerst voor de klas stond besefte ik: ja, dit past bij mij! "
Open je ogen voor het onderwijs: Yolanda

Het verhaal van Yolanda,
bijna leraar basisonderwijs

En wij blijven de oogopeners aanvullen :)

Video: Open je ogen voor het onderwijs

Scene uit campagnevideo Open je Ogen voor het Onderwijs

Joúw oogopener voor het onderwijs?

Wij zijn benieuwd waarom jij de stap naar het onderwijs hebt genomen of overweegt te gaan nemen. Wat was het moment dat je dacht: dit is misschien wel iets voor mij? Deel je verhaal met ons.

Gebruik #Oogopeners op social media of mail naar onze collega Joris: joris.vanblerck@fontys.nl.

Ook onderwijsprofessional worden?

Fontys Educatie: leraar worden

Iedereen heeft wel een talent dat van pas komt in het onderwijs! Heb je interesse? Bezoek eens een open dag of doe mee aan een studiekeuze-activiteit. Voor iedereen kan de route naar het leraarschap of een educatieve functie anders zijn. We vertellen je graag over de mogelijkheden.

Op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen in het onderwijs?

Aanmelden Pro Educatie nieuwsbrief