Master Educational Needs vanuit Vlaanderen

Van elke leraar wordt gevraagd om 'passend onderwijs' te bieden. Beter onderwijs is een voortdurende zorg! Onderwijsprofessionals maken daarbij het verschil. De praktijkgerichte opleiding tot Master Educational Needs (Master EN) bij Fontys OSO leert onderwijsprofessionals kijken naar het werk en hun eigen rol daarin. De Master EN leidt op tot de graad Master of Education. Deze masteropleiding wordt erkend door de Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie (NVAO) in het educatieve domein.

Het lesprogramma is flexibel, de student bepaalt gedeeltelijk zelf de studieroute. Deze master heeft maar liefst acht lesplaatsen in Nederland. De leerteambijeenkomsten en modules zijn te volgen in lesplaatsen in het zuiden van Nederland: Bergen op Zoom, Tilburg, Den Bosch, Eindhoven en Sittard. Daarnaast wordt een aantal modules ook online aangeboden. Daarmee blijft de reisafstand beperkt. U kunt kiezen uit een aanbod van ruim 50 modules.
In tegenstelling tot Vlaamse masteropleidingen is er bij Fontys géén schakel- of voorbereidingsprogramma nodig om aan deze opleiding te kunnen beginnen. Als professionele bachelor kunt u meteen starten met de Master Educational Needs!

Voor de reguliere opleiding meldt u zich aan via het centrale aanmeldsysteem Studielink. We vragen u na aanmelding om een gewaarmerkte kopie van de vooropleiding met cijferlijst en een kopie van uw paspoort per post naar ons toe te sturen. Het diploma van de vooropleiding moet gelijkgesteld zijn aan het Nederlandse HBO-Bachelor-niveau. Bij het Nuffic kan de diplomawaardering opgezocht worden.

Hogeschool PXL in Hasselt en Hogeschool Howest in Brugge bieden in samenwerking met Fontys OSO een aantal postgraduaten aan. Deze postgraduaten geven een doorstroommogelijkheid naar de opleiding Master EN in Nederland.

Verspreid over het jaar worden op zaterdagen verschillende studiedagen in Hoboken (Vlaanderen) aangeboden. Deze studiedagen zijn voor iedereen toegankelijk en geven alvast de gelegenheid om van onze Master EN te proeven. Het aanbod voor het studiejaar 2023-2024 is bekend!

De opleiding 'Master Educational Needs' leidt op tot de graad 'Master of Education'. Deze masteropleiding wordt erkend door de Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie (NVAO) in het educatieve domein. De Nederlandse graad die je hiermee behaalt, is dus gelijkgesteld aan de Vlaamse mastergraad.

Meer weten over de Master EN in Vlaanderen?

P. (Peter) Corstanje MA

0612062278
p.corstanje@fontys.nl

Video student Janne Hermans