Over de opleiding
We also offer this programme in English. Interested in the English programme?
Als student van deze hbo-opleiding leer je hoe je digitale concepten ontwerpt én in de markt zet en hoe je nieuwe businessmodellen ontwikkelt en implementeert. Meestal doe je dit voor de onlinewereld, maar je kunt het ook combineren met de offlinewereld. Bij Fontys Tilburg leiden we je op tot een creatieve ondernemer die toekomst-proof is. Zo kun je onder andere gaan werken als ondernemer of als (online) marketeer, in Nederland of internationaal en altijd met oog voor business, creatieve innovatie en de samenleving. Zo bouw jij mee aan de economie van de toekomst; de creatieve economie.
Waarom Commerciële Economie - Digital Business Concepts bij Fontys in Tilburg?
- Bij deze (online) marketingopleiding leer je (digitale) marketingconcepten en innovatieve strategieën toepassen voor professionele omgevingen.
- Je krijgt een mooie mix van vakken: marketing, (maatschappelijk verantwoord) ondernemen, creativiteit, economie, duurzaamheid, social media, techniek en het ontwikkelen en uitvoeren van (digitale) businessconcepten.
- Je combineert een stevige theoretische basis met praktijkgericht werken.
- Je wordt opgeleid in een informele sfeer waar docenten, medestudenten en het werkveld multidisciplinair samenwerken aan projecten uit de praktijk.
- Je doet veel ervaring op en bouwt al aan je professionele netwerk.
- Je krijgt volop gelegenheid om je ambities te koppelen aan je studie, bijvoorbeeld door het opzetten van een start up.
- Je krijgt ruimte voor internationale ambities. Zo kun je twee stages en een minor volgen in het buitenland (al hoeft dat natuurlijk niet). Ook bieden we de opleiding aan in het Engels, in een internationale studentengroep.
- Wil je liever nog verder studeren? Na je opleiding kun je in één jaar een master behalen aan Tilburg University, door je minor uit jaar drie in te wisselen voor het programma uit jaar 4.
Wat ga je leren?
Je leert hoe je digitale concepten ontwikkelt en in de markt zet. Hierbij is aandacht voor zaken als big data, de sociale en culturele context en duurzaamheid. Ook werk je aan je persoonlijke ontwikkeling. Zo ontdek je het verschil tussen ondernemend zijn en écht ondernemen. Je werkt aan:
- Opdrachten van bedrijven, zoals Royal Swinkels Family Brewers (voorheen Bavaria), Bol.com en toonaangevende marketingbureaus als Greenhouse group en DEPT.
- Managementvaardigheden (ondernemen, onderzoeken, organiseren en plannen, samenwerken, leiderschap, communiceren en reflecteren).
- Digitale vaardigheden, denk aan het ontwikkelen van digitale concepten, het bouwen van een webshop of -site, optimaliseren en adverteren via Google (SEO, SEA) en social mediacampagnes ontwikkelen.
- Vakken (Digital Economics, Ondernemerschap, E-commerce, Marketing (Online-, Strategische-, Big Data-, Neuro- én Internationale Marketing), Concepting en Creativiteit, Webdevelopment, Futurologie, Social Media, Sustainability in Business (ethische vraagstukken), (Data)technologie en Psychologie en Consumentengedrag).
Hoe ziet je week eruit?
Tijdens de hbo-opleiding CE - Digital Business Concepts ontwikkel jij je tot digital marketeer, data-driven decisionmaker of ondernemer. De ene keer werk je aan een opdracht voor een bedrijf uit het werkveld, de andere keer doe je kennis op over digitale ontwikkelingen tijdens interessante colleges.