Curriculum Venlo

Commerciële Economie is een brede vierjarige studie, waarin je een persoonlijke ontdekkingstocht onderneemt. Eerst leer je op een allesomvattende manier kennismaken met marketing, waardoor je een goed beeld krijgt waar jouw grootste kracht ligt. Ook ga je met medestudenten een bedrijf opstarten en leer je alle kneepjes van het vak. Later tijdens je studie kies je voor een stage en voor een minor in het binnen of in het buitenland. In het afsluitende jaar ga je je verdiepen in de door jou gekozen marketingthema’s, bijvoorbeeld sport- of eventmarketing. Na de opleiding ben je een volwaardig marketingexpert met ervaring in een interculturele omgeving.
Semester 1 Semester 2
Marketing Process I: Introduction & Analysis Marketing Process II: Objectives & Strategies
Marketing Project I: Desk Research Marketing Project II: Quantitative Research
Marketing Topics I: Consumer Behaviour Marketing Topics III: Online Marketing
Marketing Topics II: Creativity & Presentation Marketing Topics IV: Design Thinking
Business & Economics I: Business Administration & Microeconomics Business & Economics II: Business Administration & Macroeconomics
Communication & Culture I: Foreign Language I Communication & Culture II: Foreign Language II
Personal & Professional Development I Personal & Professional Development II
Semester 3 Semester 4
Marketing Process III: Brand Management Marketing Process V: Promotion
Marketing Process IV: Product, Price & Place Marketing Process VI: Controlling
Marketing Project III: Qualitative Research Marketing Project IV: Marketing Research
Marketing Topics V: E-Commerce Marketing Topics VI: Service-, B2B- & Retail-Marketing
Start Up Factory I Start Up Factory II
Communication & Culture III: Foreign Language III Communication & Culture IV: Foreign Language IV
Personal & Professional Development III Personal & Professional Development IV
Semester 5 Semester 6
Marketing Project V: Business Research Minor, bijv. buitenlandminor
Personal & Professional Development V: Beroepsopleidende stage
Semester 7 Semester 8
Marketing Synthesis: Marketing Plan Marketing Afstudeeropdracht
Marketing Topics VII: CRM Data Analytics Personal & Professional Development VI
Business & Economics III: International Trade
Communication & Culture V: Intercultural Business