De opleiding CO IEMES wordt CO Creative Concepts for Communication
Deze nieuwe opleiding richt zich niet meer alleen op de creatieve industrie maar leert studenten hun creatieve en zakelijke talenten in te zetten in de hele economie en bereidt hen zo voor op een veranderende samenleving en een nieuwe economie, een creatieve economie.
Over de opleiding
Tijdens de opleiding ligt de nadruk op het ontwikkelen van creatieve concepten die bijdragen aan het oplossen van complexe (maatschappelijke) communicatievraagstukken. Bij elke verandering speelt communicatie een belangrijke rol, of het nu gaat om gedragsverandering bij individuen, een cultuurverandering bij bedrijven of om een grote maatschappelijke transitie. Tijdens je opleiding leer je hoe je verbeeldingskracht kunt inzetten om mensen ervan te overtuigen dat de verandering een goed idee is. Denk aan het gebruik van gamification om mensen klimaatbewuste keuzes te laten maken of het betrekken van jongeren bij de omslag van FOMO naar JOMO door muziek.
Waarom de opleiding Communicatie - Creative Concepts for Communication?
- Je combineert een stevige theoretische basis met praktijkgericht werken en het ontwikkelen van een eigen onderscheidende visie.
- Je vormt samen met medestudenten een leergemeenschap.
- Je leert hoe je als creatieve communicatieprofessional impact kunt hebben en kunt bijdragen aan een vitale, duurzame en inclusieve samenleving.
- Je ontwikkelt je creatieve, zakelijke en sociale talenten en je leert hoe je deze inzet.
- Je werkt vanaf dag één aan projecten uit het werkveld en bouwt aan een professioneel netwerk.
- Ervaren experts en coaches nemen je mee in de wereld van de toegepaste creativiteit.
Kijk hoe Annie met haar creatieve werk bijdraagt aan de verandering van de samenleving
Wat ga je leren?
- Je werkt met een mix van opdrachten uit de praktijk, werkervaring, persoonlijke ontwikkeling en vakkennis.
- Je ontwikkelt vaardigheden: communiceren, creëren, creatief denken, presenteren, onderzoeken, organiseren, reflecteren en overtuigen.
- Je doet kennis op over concepting, creatieve technieken, copywriting en beeldtaal, mediadesign, (online) marketing, branding, gamification, communicatie- en mediatechnologie, ethiek en filosofie, mediapsychologie & consumentengedrag, Engels, adviestechnieken, verandermanagement, projectmanagement en natuurlijk communicatie.