Introductie redesign
Vernieuwing van fontys.nl:
aansluiten bij de toekomst met een modern en toegankelijk design
Veel nieuwe studenten, partners en werknemers zien Fontys voor het eerst online. Daarom is een mooie en moderne website heel belangrijk voor een goede eerste indruk.
Waarom een nieuw design?
We willen graag beter aansluiten bij wat de klant nu en in de toekomst verwacht (meer appgevoel, snel/intuitief, beeld etc). Samen met een UX-bureau hebben we de wensen en ontwikkelingen binnen (en buiten) de organisatie in kaart gebracht en onderzoek gedaan naar de doelgroepen. Op basis daarvan heeft het bureau een nieuw design ontworpen voor de opleidingspagina's van het bekostigd onderwijs (bachelors, masters & associate degrees). Op een later moment volgt de rest van de website.
Wat is er nieuw?
Het nieuwe design is ontwikkeld met een 'mobile first' aanpak, waarbij we streven naar eenvoud, visuele aantrekkelijkheid en een betere gebruikerservaring. De belangrijkste verbeteringen zijn:
- Een gestructureerd, visueel aantrekkelijk design met een helder hoofdmenu en een nieuwe opleidingszoeker (waarin al het productaanbod zichtbaar is).
- Kortere, doelgroepgerichte teksten die ook beter vindbaar zijn via zoekmachines.
- Meer beleving door visuele elementen en minder zakelijke taal.
Minder maatwerk
Het redesign-project had als ook doel om meer te standaardiseren.
Waarom minder maatwerkVernieuwing van Fontys.nl: Aansluiten bij de toekomst met een modern en toegankelijk design
Veel nieuwe studenten, partners en werknemers zien Fontys voor het eerst online. Daarom is een mooie en moderne website heel belangrijk voor een goede eerste indruk.
Waarom een nieuw design?
We willen graag beter aansluiten bij wat de klant nu en in de toekomst verwacht (meer appgevoel, snel/intuitief, beeld etc). Samen met een UX-bureau hebben we de wensen en ontwikkelingen binnen (en buiten) de organisatie in kaart gebracht en onderzoek gedaan naar de doelgroepen. Op basis daarvan heeft het bureau een nieuw design ontworpen voor de opleidingspagina's van het bekostigd onderwijs (bachelors, masters & associate degrees). Op een later moment volgt de rest van de website.
Wat is er nieuw?
Het nieuwe design is ontwikkeld met een 'mobile first' aanpak, waarbij we streven naar eenvoud, visuele aantrekkelijkheid en een betere gebruikerservaring. De belangrijkste verbeteringen zijn:
- Een gestructureerd, visueel aantrekkelijk design met een helder hoofdmenu en een nieuwe opleidingszoeker (waarin al het productaanbod zichtbaar is).
- Kortere, doelgroepgerichte teksten die ook beter vindbaar zijn via zoekmachines.
- Meer beleving door visuele elementen en minder zakelijke taal.
Uitleg nieuwe onderdelen opleidingspagina's
1. Meer verbinding tussen verschillende vormen, opleidingstypes en talen: Binnen het design kun je eenvoudig wisselen tussen dezelfde opleiding in een andere vorm, taal of type.