Sprint naar content

Communicatie - Creative Concepts for Communication

  • 4 jaar
  • Nederlands
  • Hbo-bachelor
  • Voltijd
Tilburg

Agenda

  • Open dagen
  • Proefstuderen
  • En meer...

Zien, horen, ruiken, voelen... Iedere ervaring vertelt je iets. Bij de opleiding Creative Concepts for Communication leer je hoe je alle zintuigen aan kunt spreken om een boodschap over te brengen. Met beeld, met geluid, in de vorm van een event, game of pop-up expo. Jij bedenkt het! Aan de hand van echte projecten ontdek je wat er speelt in de samenleving en hoe je mensen in beweging krijgt. Ga jij mensen raken met jouw verbeeldingskracht?

Over de opleiding

Hier leer je hoe je mensen motiveert en uitdaagt om in beweging te komen. Met film, muziek, games en andere creatieve media. Want wij geloven dat verandering begint met verbeeldingskracht én lef.

Natuurlijk ga je aan de slag met creatieve middelen en werkwijzen. Maar tijdens deze opleiding verdiep jij je ook in de sociaal-maatschappelijke vraagstukken. Plus de menselijke psychologie. Wat drijft iemand? Hoe zet je mensen aan tot actie? En hoe kun je vastgeroest gedrag veranderen? Je leert onder andere hoe je organisaties hierbij kunt ondersteunen. Maar ook hoe je jouw zelfbedachte creatieve concept betaalbaar maakt en in de markt zet.

 

Als student Communicatie-CCC bij Fontys in Tilburg...

  • ontdek je hoe je jouw creativiteit, lef en verbeeldingskracht inzet om de tofste creatieve concepten te ontwikkelen;
  • help je verschillende opdrachtgevers met vraagstukken die ertoe doen;
  • krijg je alle ruimte om te zijn wie je bent. Als student, maar ook als mens;
  • heb je toegang tot de beste faciliteiten. Wat denk je van een beeld- en geluidstudio, green screen en eersteklas opnameapparatuur?

Annie’s kinderboek maakt homoseksualiteit bespreekbaar.

Wegens nog niet accepteren van de cookies is de YouTube video niet zichtbaar.

En je ontwikkelt…

  • persoonlijke vaardigheden. Zoals samenwerken, experimenteren, ‘anders’ durven denken, staan waar jij voor staat, anderen overtuigen van je mening, en omgaan met feedback;
  • inzicht in mensen en de wereld waarin we leven. Je leert over communicatie, ethiek en filosofie, mediapsychologie en consumentengedrag, verandermanagement;
  • onmisbare zakelijke kwaliteiten. Zoals plannen, organiseren, onderhandelen en overtuigen.
 

Placeholder for Fontys video
Communicatie - Creative Concepts for Communication: Verandering begint bij jou.

 
 
 

Studie in cijfers

 
 
 
Deze opleiding
Landelijk gemiddelde
Tevredenheid
 
3,7 gemiddeld, 488 respondenten
3,6 gemiddeld, 3581 respondenten
Aantal eerstejaars
 
211
125
Door naar het tweede jaar
 
74%
73%
Diploma gehaald
 
Deze opleiding 44%
46%
 
HBO-bachelor of hoger 49%
52%
Doorstuderen
 
15%
16%
Arbeidsmarkt
 
-
werk op niveau
85%
werkloos
4%
van de werkende afgestudeerden
Bron: Studie in Cijfers Laatst bijgewerkt op 05-07-2023
sk123-logo-full
 

Toelatingseisen

  • Cultuur & Maatschappij
  • Economie & Maatschappij
  • Natuur & Gezondheid
  • Natuur & Techniek
  • Cultuur & Maatschappij
  • Economie & Maatschappij
  • Natuur & Gezondheid
  • Natuur & Techniek
  • Met een mbo-diploma (niveau 4) word je toegelaten tot deze hbo-opleiding.

    Heb je vragen? Neem dan contact met ons op via e-mail: ace@fontys.nl. Je kunt ook een kijkje nemen op www.fontys.nl/mbo.

Niet de juiste vooropleiding?  
Wil je starten met een Fontys-opleiding, maar heb je geen havo-, vwo- of mbo-diploma (niveau 4) en ben je 21 jaar of ouder? Dan kun je toelating aanvragen via het toelatingsonderzoek 21+.   

Wiskunde toets voor Havisten

Sinds woensdag 21 december 2022 is de wiskundetoets voor Havisten met het profiel C&M zonder wiskunde niet meer nodig. Havisten met het profiel C&M zonder wiskunde zijn voor CO-CCC direct toelaatbaar. Deze wijziging is nog niet op alle pagina's doorgevoerd.

 

Placeholder for Fontys video
Het moet anders. Het kan anders. Create the difference
De wereld verandert. Iedereen moet stappen zetten op het gebied van technologie, gezondheid en duurzaamheid. Ook werkgevers. Hun grootste uitdaging? Medewerkers en klanten meekrijgen! Als hbo-student Creative Concepts for Communication in Tilburg help jij ze hierbij op weg.
 

Opbouw

Meteen in het eerste jaar prikkelen we je om aan de slag te gaan met je eigen leerproces. Er is voldoende ruimte om je persoonlijke route te bepalen. Je werkt samen met medestudenten aan uitdagende vraagstukken – die we challenges noemen - voor opdrachtgevers uit de praktijk. We bieden je een stevige kennisbasis die je meteen kunt toepassen in de praktijk. Je krijgt begeleiding van ervaren experts en coaches. Met je medestudenten vorm je een leergemeenschap. Daarbij leer je met en van elkaar.

In jaar 2 geef je verder richting aan je leerproces. De eerste helft van het jaar werk je in de veilige omgeving van je opleiding aan vraagstukken (challenges) uit de praktijk, onder begeleiding van een coach. Ondertussen werk je ook aan de persoonlijke leerdoelen die je hebt geformuleerd voor jezelf. Daarbij krijg je voldoende ruimte om je eigen route te bepalen en je te specialiseren.

Voorbeelden van challenges:
  • Hoe vertaal je een bedrijfsidentiteit tot een story voor bepaalde doelgroepen?
  • Hoe kan een bepaald festival een groen imago uitdragen?
  • Hoe kun je offline concurreren met online-activiteiten?

De tweede helft van het jaar (semester 2) doe je een meewerkstage of je volgt een minor (zie jaar 3).

Heb je in jaar 2 een meewerkstage gedaan, dan start je jaar 3 met een minor. En andersom. Het tweede semester ga je weer aan de slag met vraagstukken (challenges) uit de praktijk.

In jaar 4 studeer je af. Je begint het jaar (periode 1) met participeren in cross-overlabs; een multidisciplinaire samenwerking waarbij studenten (van je eigen en van andere opleidingen), docenten en het werkveld op gelijkwaardige basis samenwerken aan complexe maatschappelijke (transitie)vraagstukken. Dit biedt een mooie kans om multidisciplinair samen te werken en je creatieve denkkracht in verschillende sectoren in te zetten.

De rest van het jaar (periode 2, 3 en 4) ga je aan de slag met uitdagende vraagstukken uit de praktijk. Door te werken aan je eigen doelen kun je aantonen dat je beschikt over de juiste competenties om het werkveld in te gaan

 
 

Waar ga je werken?

De wereld verandert. Iedereen moet stappen zetten op het gebied van technologie, gezondheid en duurzaamheid. Ook werkgevers. Hun grootste uitdaging? Medewerkers en klanten meekrijgen! Als CCC-pro help jij ze hierbij op weg. Na je studie ga je bijvoorbeeld aan de slag als:

  • Coördinator ‘Future Food’ op Lowlands
  • Programmamaker Omroep Zwart
  • Adviseur verandercommunicatie bij Randstad
  • Documentairemaker bij National Geographic
  • Brandmanager muzieklabel triple-A
  • Communicatieadviseur energietransitie Noord-Brabant
 

Wegens nog niet accepteren van de cookies is de YouTube video niet zichtbaar.

Steven loopt stage bij een online marketing bureau

'Ik onderzoek de mogelijkheden om een vestiging in het buitenland te openen'

 

Agenda

Meld je hier aan voor een van onze activiteiten. Zo weet je zeker of dit de opleiding voor jou is! Bekijk bijvoorbeeld een voorlichting vanuit huis of meld je aan voor een Open dag op de campus. Wat je ook kiest, hopelijk zien we je snel.

Er zijn op dit moment geen activiteiten gepland voor deze opleiding. Wil je toch graag langskomen of heb je een vraag? Neem dan contact met ons op.

Meer weten over de opleiding Communicatie - Creative Concepts for Communication

Wil je weten hoeveel collegegeld je moet betalen voor deze opleiding? Ga dan naar de collegegeldmeter.


Houd naast je collegegeld ook rekening met kosten voor introductie, boeken, readers, excursies en laptop.   


Op  DUO kun je zien of je recht hebt op studiefinanciering of een studenten-reisproduct voor je OV-chipkaart. 

Aanmelden doe je bij studielink. Voor deze opleiding gebruik je:

Naam instellingFontys Hogescholen
PlaatsTilburg
OpleidingB Communicatie - Creative Concepts for Communication (CO-CCC)

Stap 1: Je meldt je aan via Studielink.
Meld je uiterlijk vóór 1 mei aan, zodat je nog ruim de tijd hebt om de stappen van je inschrijving te voltooien en je check-in gesprek te voeren.

Raadpleeg regelmatig je berichten in je Studielink – dashboard.

Stap 2: Je kunt de Studiekeuzecheck doen
De Studiekeuzecheck zorgt ervoor dat we je vanaf het begin begeleiding op maat kunnen bieden. Dat vergroot je kans op studiesucces. De studiekeuzecheck bestaat in ieder geval uit een digitale vragenlijst en een check-in gesprek met je opleiding. Tijdens het gesprek wordt het studiekeuzeadvies opgesteld en besproken. Uitgebreide informatie vind je op de Studiekeuzecheck, jouw check-in bij Fontys.

Stap 3: Je regelt de machtiging voor de betaling van je collegegeld. Een machtiging afgeven kan vanaf 15 mei in je Studielink-dashboard. De eerste incasso vindt plaats op 25 september.  

Als je je hebt aangemeld, betekent dit nog niet dat je al bent ingeschreven. Je bent pas inschreven zodra je aan alle inschrijfvoorwaarden hebt voldaan.

 

Locatie en contact opleiding Communicatie - Creative Concepts for Communication