Good practices

Algemeen Blended Learning / online onderwijs

Sfeerafbeelding Fontys

Blended Learning wave en Canvas, hoe doe ik dat?

Deze good practice betreft een good practice (met als onderwerp 'het tekenen van speciale onderdelen') ter inspiratie. Het betreft een relatief eenvoudige Blended Learning wave, geschikt voor collega's die willen weten hoe ze een wave kunnen 'vertalen' naar de mogelijkheden die Canvas Fontys biedt.

Scrumteam Fontys Blended Learning
maart 2022

Bekijk de good practice (thinglink)

Hoe online leren toegevoegde waarde kan hebben voor het onderwijs

Wilfred Rubens
1 juli 2020

Lees het artikel (website)

Online onderwijs inrichten voor de Sporthogeschool

Esther Donkers-Verhoeven, Docent Sporthogeschool, 19 mei 2020

Naar de good practice

Handreiking voor binding en begeleiding in de eerste weken in studiejaar 2020-2021

Fontys Hogescholen, Programma studiesucces
2020

Samen (online) spelen = samen leren

Gertie Proctor-Tagage, docent bij LM IFBM, 14 april 2020

Naar de good practice

Digitale didactiek

Thema pagina van SURF met tips en overzicht voor docenten

naar de website

Designing for Engagement:

Using the ADDIE Model to Integrate High-Impact Practices into an Online Information Literacy Course
Amanda Kathryn Nichols Hess, Katie Greer, Oakland University

lees het artikel (website)
Sfeerafbeelding Fontys

Verrijkte Blended Learning Wave

Deze good practice betreft een verrijkte good practice (met als onderwerp het vak ‘Groepsdynamische Interventies’) ter inspiratie. Het betreft een verrijkte Blended Learning wave waarin diverse leeractiviteiten zijn verwerkt. Indien online dan maak je kennis met verschillende Canvastoepassingen die, in combinatie met diverse didactische tools, een bijdrage leveren aan een dynamische leeromgeving.

Scrumteam Fontys Blended Learning
mei 2022

Bekijk de good practice (thinglink)

Webinar: Binding met de nieuwe lichting studenten

SURF i.s.m. ComeniusNetwerk en het Versnellingsplan
24 juni 2020

Wegens nog niet accepteren van de cookies is de YouTube video niet zichtbaar.

Lees het verslag inclusief alle presentaties (website)

Webinar: Wat doet online onderwijs met de zelfregulatie van de student?

SURF i.s.m. ComeniusNetwerk en het Versnellingsplan
15 mei 2020

Wegens nog niet accepteren van de cookies is de YouTube video niet zichtbaar.

Lees het verslag, inclusief alle presentaties (website)

(Open) leermateriaal

Thema pagina van SURF met tips en overzicht voor docenten

naar de website

Teaching in a Digital Age – Second Edition

Guidelines for designing teaching and learning, A.W. (Tony) Bates
2019

bekijk dit e-book

Design Thinking for Educators

Website met informatie, voorbeelden en een toolkit

naar de website

Hoe geef je vaardigheidsonderwijs vorm online?

Esther van der Linde, HAN University of Applied Sciences, 2 juni mei 2020

lees het artikel (website)

Online lessen in MS Teams

Riny Ortmans, docent bij de opleiding Sportkunde, 19 mei 2020

Naar de good practice

Leeractiviteiten

Tools

*Deze Good Practices zijn vanuit een goede intentie geschreven en dienen vooral ter inspiratie. In de voorbeelden kan er gebruik zijn gemaakt van commerciële software/tools. Kijk altijd zelf naar de richtlijnen en beschikbare software van je eigen instituut. Neem ook zelf verantwoordelijkheid inzake naleving van de AVG-wetgeving