Sprint naar content

Onderwijstoepassingen

Sfeerafbeelding Fontys

360 graden video's met keuzemomenten

Onder begeleiding van Pieter van Gorkom bedenken studenten Mens & Gezondheid reële praktijk gerelateerde scenario's die zij vervolgens ook zelf uitvoeren in 360 graden video's. De weg ernaartoe is een belangrijk leerproces en het eindproduct de spreekwoordelijke kers op de taart gemaakt door niet bij voorbaat technische studenten.

Sfeerafbeelding Fontys

De virtuele escaperoom

Pieter van Gorkom creëerde een escaperoom die heel gemakkelijk door een docent aangepast kan worden, zodat deze inzetbaar is voor elk vak. Studenten kunnen deze escaperoom zowel via een VR-bril als op een scherm spelen.

Sfeerafbeelding Fontys

Virtuele expo in de Metaverse

Detlef La Grand laat studenten hun eindwerk eenvoudig in een virtuele expo plaatsen, waardoor deze altijd en overal te bezoeken is. Studenten richten een dergelijke expositie zelf in met Framevr.io. Een webbased VR tool die werkt op mobiel, laptop en VR bril.

Sfeerafbeelding Fontys

Bewegingsanalyse VR

Hoe kunnen studenten beter leren hoe bewegen werkt? Door hen in een prototypetoepassing tijd- en plaatsonafhankelijk volledig in VR échte bewegingen te laten analyseren. Voorheen kon dit alleen als ze de beschikking hadden over echte atleten.

Sfeerafbeelding Fontys

VR/AR technisch beroepsonderwijs

Docent en werkplekbegeleider Henk Versluis stimuleert studenten VR en AR in het vmbo toe te passen. Zijn studenten van de lerarenopleiding technisch beroepsonderwijs (PTH) ontwikkelden innovatief lesmateriaal voor het aantonen van leeruitkomsten. AR en VR in de klas maken verschillende technische details beter inzichtelijk waardoor het onderwijsaanbod aantrekkelijker is.