Onderzoeker, Consultant onderwijsinnovatie
D. (Dimphy) Hooijmaijers
Ik floreer in samenwerkingen waarin ieders talent echt tot zijn recht mag komen en bijdraagt aan het resultaat (1+1=3). Als iets wat je gemaakt hebt of doet zichtbaar bijdraagt aan de talentontwikkeling van studenten of collega’s.
Binnen het lectoraat draag ik bij aan (meer inclusief en toegankelijk) onderwijs: aan de ene kant door te onderzoeken hoe “leren floreren” binnen de onderwijscontext kan bijdragen aan talentontwikkeling van iedere student, zodat we de onderwijsontwerpers hierbij kunnen ondersteunen. Aan de andere kant door te kijken hoe we het onderwijssysteem en de maatschappij als systeem daaromheen kunnen beïnvloeden, zodat niet alleen studenten zelf leren floreren, maar de omgeving daar ook echt een bijdrage aan kan leveren.
Ik wil met het lectoraat bereiken dat het onderwijs echt bijdraagt aan het leren floreren van studenten. Dat iedere student een eigen handelingsrepertoire ontwikkelt om niet alleen het persoonlijke floreren mee vorm te geven, maar ook om (factoren in) systemen te beïnvloeden die dit floreren (voor zichzelf of anderen) in de weg staan of belemmeren.
Wat betreft samenwerkingen zie ik mogelijkheden met of in hybride leeromgevingen, omdat dat broedplaatsen zijn van innovatie in combinatie met onderzoek. Maar ook met andere lectoraten binnen en buiten Fontys en misschien ook met (meer activistische) maatschappelijke organisaties om de maatschappelijke systemen te (kunnen) beïnvloeden die floreren belemmeren.