Docentonderzoeker SPECO Sportmarketing
Dr. A.M.W. (Nanny) Kuijsters-Timmers (PhD)
Nanny is projectleider in diverse (gesubsidieerde) onderzoeksprojecten en is gespecialiseerd in toepassen van maatschappelijk gedreven marketing en communicatie (social marketing) voor bijvoorbeeld sport voor mensen met een drempel tot buitenshuis sporten, voor circulaire transitievraagstukken en voor organisaties in het maatschappelijk middenveld (zoals sportverenigingen en netwerkorganisaties). In 2021 promoveerde ze aan Tilburg University op het onderwerp ‘Virtual communities in de georganiseerde sport’. Samen met haar collega's van de opleidingen SPECO Sportmarketing, SPECO Sportcommunicatie, Communicatie en Commerciële Economie in Tilburg vormt Nanny de onderzoeksgroep van Fontys Marketing en Communicatie, waar ze sinds 2007 werkt als docent Sportmarketing en onderzoeker. Ook heeft Nanny ervaring in diverse communicatiefuncties in de advieswereld en het bedrijfsleven.
Publicaties en presentaties
Kuijsters -Timmers, N. en Muilman, J. (2024). Veranderende speelveld van marketingcommunicatie in de betekeniseconomie (HMR special marketing, juni 2024)
Kuijsters-Timmers, Manoli, (2024), A typology of virtual community within voluntary sports clubs. Hoofdstuk in boek ‘triple bottom line of sustainability and its intersection with integrity’ (forth coming)
Kuijsters-Timmers (2024) expertconsultatie tbv IPCC-rapport als lid Klimaatonderzoek Initiatief Nederland (van NWO, 6 maart 2024)
Nouwen, D., Van Zuydam, B., en Kuijsters-Timmers, N. (2024) Greenwashen straks niet meer ongestraft voor communicatie- en marketingsector. Tilburg: Fontys.nl (2024)
Impactmarketeer, hoe dan? (2024). Inspiratiesessies Fontys for Society event 13 september 2024. Eindhoven: Fontys
Kuijsters - Timmers, N., Muilman, J. - (2023) Toekomstverkenning Nederland in 2040 door Fontysstudenten, i.s.m. Vereniging Nederlandse gemeenten (VNG)
Kuijsters – Timmers, N. & Muilman, J. (2023) Nederland 2040 (brochure)
Van Bezooijen, B. & Kuijsters – Timmers (2023) Inkluis013 en onderzoeksgroep Fontys Marketing en Communicatie
Kuijsters - Timmers, N. - (2023) Communicatie in de betekeniseconomie- De toekomst van ons vakgebied
Kuijsters – Timmers, N. (2023) Kijk door de bril van een festival. Eindhoven, Fontys Kijk door de bril van een festival! (fontys.nl)
Kuijsters – Timmers, N. (2023) Studenten denken mee over het verhaal van Nederland in 2040. Eindhoven, Fontys Studenten denken mee over het verhaal van Nederland in 2040 (fontys.nl)
Thema Societal influencer marketing:
Kuijsters - Timmers, N. (2023). 'Societal influencing voor de unieke sport’ en Influencers for Society (presnetatie) Fontys/Uniek Sporten Brabant
Kuijsters - Timmers, N. (2023). 'Influencer marketing voor Midpoint Brabant Circulair’. Fontys/Midpoint Brabant
Kuijsters - Timmers, N., & Hairwassers, J. (2022). "Bij zwemmen voel je je handicap niet". Iedere ‘unieke sporter’ anders benaderen.
Kuijsters - Timmers, N. (2022). 'Sportverenigingen kunnen nog meer clubgevoel halen uit hun online community'.
Kuijsters – Timmers (2021) Virtual community building in de georganiseerde sport (proefschrift)
Kuijsters - Timmers, N., Goedee, J., & Leenders, R. T. A. J. (2021). Experiences That Matter: Membership Involvement of Young Adult Members in Voluntary Sports Clubs in the Netherlands. Social Sciences, 10(4), 160-171
Kuijsters-Timmers, N. (2021) Online fan communities in professional football. Charette 2021 (PSV), Fontys Hogeschool ICT.
Kuijsters-Timmers, N. & Hairwassers, J. (2021). Fontys onderzoeksthema Health: Mooie ‘win-win’ voor aangepast sporten (fontys.nl) Tweede jaar van de Community of Practice van SPECO Sportmarketing met Uniek Sporten Brabant.
Kuijsters-Timmers, N. (2021) Empowerment Uniek Sporten Brabant. Presentatie Webinar Fontys Expertisecentrum i.o. Health.
Kuijsters-Timmers (2021) Videoclip Onderzoek Online Community’s. Tilburg University: New Common The meaning of virtual communities in organized sports | Tilburg University
Kuijsters-Timmers, N. (2021) Empowerment van Uniek Sporten Brabant. Webinar eHealth Fontys, Eindhoven
Kuijsters-Timmers, N. (2021) Kennisclip Tilburg University New Commonsproject: onderzoek naar virtual community’s van sportverenigingen tijdens de Coronacrisis
Kuijsters-Timmers, N., Goedee, J., & Leenders, R. T. A. J. (2020). Smeerolie en / of lijm? De rol van sociaalnetwerksites binnen sportverenigingen. Een replicatiestudie. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 48(4), 251 - 267.
Kuijsters-Timmers, N. (2020). ‘Online Sporten tijdens de Coronacrisis’. Sport & Strategie, wetenschapskatern Sport en Society, p.17. Nieuwegein: Arko Media
Kuijsters-Timmers, N. & Hairwassers, J. (2020). Uniek Sporten Brabant rol als toekomstige online 'kennisbroker'? Hoe breng je vraag en aanbod voor mensen met een beperking dichter bij elkaar.
Kuijsters - Timmers, N. (2020). ‘Online Sporten tijdens de Coronacrisis’. Sport & Strategie, editie Vlaanderen, p.26.
Kuijsters - Timmers, N., Goedee, J., & Leenders, R. (2019). Experiences that matter. Exploring membership involvement of members in voluntary sports clubs. Under review.
Kuijsters - Timmers, N., Goedee, J., & Leenders, R. (2019). Tweet, Share, Like? The Role of Social Network Sites Within Voluntary Sports Clubs in Developing Membership Involvement. Paper geaccepteerd voor de conferentie, conferentie van European Association for Sport Management, EASM (Sevilla)
Kuijsters - Timmers, N., Goedee, J., Leenders, R., & Manoli, A.-E. (2019). Virtual community building in organized sports in the Netherlands. Presentatie van onderzoek op Science & Engineering Conference on Sports Innovations 2019 (SECSI, Eindhoven University of Technology).
Kuijsters-Timmers, N. (2019). ‘Clubgevoel’, de band die leden ervaren met de club. Sport & Strategie.
Kuijsters - Timmers, N., Goedee, J., & Leenders, R. (2018). Passionate about the Sport, Dedicated to the Club? A Systematic Review Study to the Predictors, Dimensions and Outcomes of Membership Involvement in Recreational Sports and Leisure. International Journal Human Movement and Sports Science, 7(4)
Kuijsters - Timmers, N., Goedee, J., & Leenders, R. (2018). Tweet, share, like? De rol van sociaalnetwerksites van sportverenigingen bij de ontwikkeling van clubgevoel van leden. geaccepteerd voor Tijdschrift voor Communicatiewetenschap 48(1), 56-76
Kuijsters - Timmers, N., Goedee, J., Leenders, R., & Manoli, A.-E. (2018). A typology of virtual communities within in voluntary sports clubs in the Netherlands. Under review
Kuijsters - Timmers, N., Goedee, J., Leenders, R., & Manoli, A.-E. (2018). Virtual Family, Gap Holders, Toolbox and Online Club: Four Profiles of Online Communities in Organized Sports, Presentatie van onderzoek op conferentie van European Association for Sport Management, EASM (Malmö)
Kuijsters - Timmers, N., Goedee, J., Leenders, R., & Manoli, A.-E. (2018). Online communitybuilding binnen de sportvereniging, Presentatie van onderzoek op Dag van het Sportonderzoek (Den Haag)
Kuijsters - Timmers, N. (2018). Virtual communities van sportverenigingen: wat zijn ze in werkelijkheid.
Kuijsters – Timmers, N., Maes, A., & Van Wijk, C. (2017). Lubricant and / or glue? The role of social network sites in sports clubs. Presentatie van onderzoek tijdens Etmaal van de Communicatiewetenschap, Nederlands Vlaamse Communicatie Associatie, NeFCA (Tilburg)
Kuijsters - Timmers, N., Goedee, J., & Leenders, R. (2017). Posten, liken, delen? Motivatie van leden voor aanwezigheid op sociaalnetwerksites van de sportvereniging. Paper geaccepteerd voor Dag van het Sportonderzoek, DSO (Zwolle)
Kuijsters - Timmers, N., Goedee, J., & Leenders, R. (2017). The Role of Social Network Sites in Sports Clubs, Presentatie van onderzoek op de conferentie van European Association for Sport Management, EASM (Bern)
Kuijsters-Timmers, N. (2017). Clubgevoel en online communitybuilding in de georganiseerde sport.
Kuijsters – Timmers, N., Maes, A., & Van Wijk, C. (2015). Sports club involvement of young adults in the Netherlands: do they join the club? Presentatie van onderzoek op de conferentie van European Association for Sociology in the Sport, EASS (Dublin)
Kuijsters – Timmers, N., Maes, A., & Van Wijk, C. (2015). Factoren die het ‘clubgevoel’ bepalen van jongvolwassen leden bij Nederlandse sportverenigingen. Presentatie van onderzoek op Dag van het Sportonderzoek, DSO (Zwolle)
Kuijsters, N., & Heuvel, M. v. d. (2015). BeNeleague 2025: empathy meets technology.
Podcasts
Podcast Virtuele community's, wat zijn dat eigenlijk?
Podcast Het virtuele clubhuis van je sportvereniging