Sprint naar content
Nanny Kuijsters Timmers

Docentonderzoeker SPECO Sportmarketing

Dr. A.M.W. (Nanny) Kuijsters-Timmers (PhD)

Nanny is projectleider in diverse (gesubsidieerde) onderzoeksprojecten en is gespecialiseerd in toepassen van maatschappelijk gedreven marketing en communicatie (social marketing) voor bijvoorbeeld sport voor mensen met een drempel tot buitenshuis sporten, voor circulaire transitievraagstukken en voor organisaties in het maatschappelijk middenveld (zoals sportverenigingen en netwerkorganisaties). In 2021 promoveerde ze aan Tilburg University op het onderwerp ‘Virtual communities in de georganiseerde sport’. Samen met haar collega's van de opleidingen SPECO Sportmarketing, SPECO Sportcommunicatie, Communicatie en Commerciële Economie in Tilburg vormt Nanny de onderzoeksgroep van Fontys Marketing en Communicatie, waar ze sinds 2007 werkt als docent Sportmarketing en onderzoeker. Ook heeft Nanny ervaring in diverse communicatiefuncties in de advieswereld en het bedrijfsleven.


Publicaties en presentaties

  • Kuijsters-Timmers, N. (2021) Online fan communities in professional football. Charette 2021 (PSV),  Fontys Hogeschool ICT.  

  • Kuijsters-Timmers, N. (2021) Kennisclip Tilburg University New Commonsproject: onderzoek naar virtual community’s van sportverenigingen tijdens de Coronacrisis  

  • Kuijsters-Timmers, N., Goedee, J., & Leenders, R. T. A. J. (2020). Smeerolie en / of lijm? De rol van sociaalnetwerksites binnen sportverenigingen. Een replicatiestudie. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 48(4), 251 - 267.  

  • Kuijsters - Timmers, N. (2020). ‘Online Sporten tijdens de Coronacrisis’. Sport & Strategie, editie Vlaanderen, p.26. 

  • Kuijsters - Timmers, N., Goedee, J., & Leenders, R. (2019). Experiences that matter. Exploring membership involvement of members in voluntary sports clubs. Under review.  

  • Kuijsters - Timmers, N., Goedee, J., & Leenders, R. (2019). Tweet, Share, Like? The Role of Social Network Sites Within Voluntary Sports Clubs in Developing Membership Involvement. Paper geaccepteerd voor de conferentie, conferentie van European Association for Sport Management, EASM (Sevilla) 

  • Kuijsters - Timmers, N., Goedee, J., Leenders, R., & Manoli, A.-E. (2019). Virtual community building in organized sports in the Netherlands. Presentatie van onderzoek op Science & Engineering Conference on Sports Innovations 2019 (SECSI, Eindhoven University of Technology). 

  • Kuijsters-Timmers, N. (2019). ‘Clubgevoel’, de band die leden ervaren met de club. Sport & Strategie.

  • Kuijsters - Timmers, N., Goedee, J., & Leenders, R. (2018). Passionate about the Sport, Dedicated to the Club? A Systematic Review Study to the Predictors, Dimensions and Outcomes of Membership Involvement in Recreational Sports and Leisure.  International Journal Human Movement and Sports Science, 7(4) 

  • Kuijsters - Timmers, N., Goedee, J., & Leenders, R. (2018). Tweet, share, like? De rol van sociaalnetwerksites van sportverenigingen bij de ontwikkeling van clubgevoel van leden. geaccepteerd voor Tijdschrift voor Communicatiewetenschap 48(1), 56-76 

  • Kuijsters - Timmers, N., Goedee, J., Leenders, R., & Manoli, A.-E. (2018). A typology of virtual communities within in voluntary sports clubs in the Netherlands. Under review  

  • Kuijsters - Timmers, N., Goedee, J., Leenders, R., & Manoli, A.-E. (2018). Virtual Family, Gap Holders, Toolbox and Online Club: Four Profiles of Online Communities in Organized Sports, Presentatie van onderzoek op conferentie van European Association for Sport Management, EASM (Malmö) 

  • Kuijsters - Timmers, N., Goedee, J., Leenders, R., & Manoli, A.-E. (2018). Online communitybuilding binnen de sportvereniging, Presentatie van onderzoek op Dag van het Sportonderzoek (Den Haag) 

  • Kuijsters - Timmers, N. (2018). Virtual communities van sportverenigingen: wat zijn ze in werkelijkheid.

  • Kuijsters – Timmers, N., Maes, A., & Van Wijk, C. (2017). Lubricant and / or glue? The role of social network sites in sports clubs. Presentatie van onderzoek tijdens Etmaal van de Communicatiewetenschap, Nederlands Vlaamse Communicatie Associatie, NeFCA (Tilburg) 

  • Kuijsters - Timmers, N., Goedee, J., & Leenders, R. (2017). Posten, liken, delen? Motivatie van leden voor aanwezigheid op sociaalnetwerksites van de sportvereniging. Paper geaccepteerd voor Dag van het Sportonderzoek, DSO (Zwolle) 

  • Kuijsters - Timmers, N., Goedee, J., & Leenders, R. (2017). The Role of Social Network Sites in Sports Clubs, Presentatie van onderzoek op de conferentie van European Association for Sport Management, EASM (Bern) 

  • Kuijsters-Timmers, N. (2017). Clubgevoel en online communitybuilding in de georganiseerde sport.

  • Kuijsters – Timmers, N., Maes, A., & Van Wijk, C. (2015). Sports club involvement of young adults in the Netherlands: do they join the club? Presentatie van onderzoek op de conferentie van European Association for Sociology in the Sport, EASS (Dublin) 

  • Kuijsters – Timmers, N., Maes, A., & Van Wijk, C. (2015). Factoren die het ‘clubgevoel’ bepalen van jongvolwassen leden bij Nederlandse sportverenigingen. Presentatie van onderzoek op Dag van het Sportonderzoek, DSO (Zwolle) 

    Podcasts

    Podcast Virtuele community's, wat zijn dat eigenlijk?

    Podcast Het virtuele clubhuis van je sportvereniging

    Nanny Kuijsters Timmers

    Dr. A.M.W. (Nanny) Kuijsters-Timmers (PhD)

    Docentonderzoeker SPECO Sportmarketing