Sprint naar content
Foto van persoon

Docentonderzoeker

Dr. M. (Marga) Martens

Ik ben docentonderzoeker bij Fontys Hogeschool Pedagogiek. Mijn expertise is gericht op contact en communicatie met personen met een (dubbel) zintuiglijke beperking. Ik heb veel ervaring met praktijkgericht onderzoek en scholen van professionals. Het daagt mij uit om de wereld toegankelijk te maken voor personen voor wie dit niet vanzelfsprekend is. Dit vraagt volhardendheid, puzzelen, vooruit stappen en temporiseren. Bovenal vraagt het om samenwerken, inspireren, verwonderen en enthousiasmeren. De nieuwe inzichten die dit oplevert is mijn drijfveer.

Onderzoeksprojecten


  • ·Damen, S., Prain, M. & Martens, M. A. W. (2020). Video-feedback interventions for individuals with congenital deafblindness: a systematic review., 6, 5-44.
  • Martens, M. A. W., Janssen, M. J., Ruijssenaars, W. A. J. J. M., Huisman, M. & Riksen-Walraven, J. M. (2017). Fostering emotion expression and affective involvement with communication partners in people with congenital deafblindness and intellectual disabilities, 30, 872-884.
  • Martens, M. A. W., Janssen, M. J., Ruijssenaars, W. A. J. J. M., Huisman, M. & Riksen-Walraven, J. M. (2014). Introducing an intervention model for fostering affective involvement with persons who are congenitally deafblind, Journal of Visual Impairment and Blindness, 108, 29-41.
  • Martens, M. A. W., Janssen, M. J., Ruijssenaars, W. A. J. J. M., Huisman, M. & Riksen-Walraven, J. M. (2014). Intervening on affective involvement and expression of emotions in an adult with congenital deafblindness, Communications Disorders Quarterly, 36, 12-20.
  • Martens, M. A. W., Janssen, M. J., Ruijssenaars, W. A. J. J. M., & Riksen-Walraven, J. M. (2014). Applying the intervention model for fostering affective involvement with persons who are congenital deaf blind: an effect study, , 108, 399-413.
  • ·Damen, S., Worm, M., Martens, M. & Bloeming-Wolbrink, K. (2021). .Werkboek.Rijksuniversiteit Groningen.
  • Martens, M. A. W. & Damen, S. (2015). Benefiting from research: Symposium on newly developed methods for improving interaction and communication with people with congenital and early acquired deafblindness, .
  • Damen, S. & Martens, M. A. W. (2015). Application of embodiment theory, .


Contact

Foto van persoon

Dr. M. (Marga) Martens

Docentonderzoeker