Foto van persoon

Docentonderzoeker

Dr. T. (Teun) Remmers

Teun Remmers (1988) is docent-onderzoeker bij Fontys Sporthogeschool en geeft les binnen de bacheloropleiding LO en de Master Sport- en Bewegingsonderwijs. Hij promoveerde als Epidemioloog en Gezondheidswetenschapper aan de Universiteit Maastricht (2017) met een proefschrift over beweegpatronen van kinderen, met daarin speciale aandacht voor het objectief meten van beweeg- en verplaatsingspatronen met behulp van accelerometrie en GPS. Daarvoor studeerde hij in 2011 af als docent LO bij de Sporthogeschool. In het onderzoeksteam van het lectoraat doet Teun onderzoek naar de rol van het bewegingsonderwijs en de schoolomgeving in het stimuleren van fysieke activiteit.


Selectie van publicaties

Publicaties

Slingerland, M., Borghouts, L.B., Laurijssens, S., vanDijk-van Eijck, B., Remmers, T., Weeldenburg, G. (2021). Teachers’ Perceptions of a Lesson Study intervention as Professional Development in Physical Education. European Physical Education Review. Accepted for publication.

Adank, A., van Kann, D., Remmers, T., Kremers, S., & Vos, S.B. (2021). Longtitudinal perspectives on children's physical activity patterns; do physical education-related factors matter? Journal of Physical Activity and Health Human Kinetics, 18(10), 1199-1206.

Borghouts, L.B., Slingerland, M., Weeldenburg, G., van Dijk-van Eijck, B., Laurijssens, S., Remmers, T., & Haerens, L. (2021). Effectiveness of a lesson study intervention on teacher behaviour and student motivation in physical education lessons. Physical Education and Sport Pedagogy Vol. 2021.

Content
Content
Content
Content

Publicaties

Remmers, T., Van Kann, D., & Vos, S. (2020). Van PO naar VO: Wat verandert er in het beweeggedrag van leerlingen en waar vindt de verandering plaats? Lichamelijke Opvoeding, 6, 51-53.

Remmers, T., Van Kann, D., Kremers, S., Ettema, D., de Vries, S. I., Vos, S., & Thijs, C. (2020). Investigating longitudinal context-specific physical activity patterns in transition from primary to secondary school using accelerometers, GPS, and GIS. The international journal of behavioral nutrition and physical activity, 17(1), 66. https://doi.org/10.1186/s12966-020-00962-3

Publicaties

Remmers, T., Thijs, C,. Timperi, A., Salmon, J., Veitch, J., Kremers, S.P., & Ridgers, N.D. (2017). Daily weather and children's physical activity patterns. Medicine & Science in Sports & Exercise, 49(5), 922-29.

Remmers, T. Van Kann, D.H., Thijs, C., de Vries, S.I., & Kremers, S.P. (2017). Playability of school-environments and after-school physical activity among 8–11 year-old children: specificity of time and place. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 13(1), 82.

Publicaties

Remmers, T., Broeren, S.M., Renders, C.M., Hirasing, R.A., van Grieken, A., Raat, H. (2014). A longitudinal study of children’s outside play using family environment and perceived physical environment as predictors. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 11(1), 76.

Remmers, T., Van Kann, D.H., Gubbels, J.S., Schmidt, S., de Vries, S.I., Ettema, D., Kremers, S.P., Thijs, C. (2014). Moderators of the longitudinal relationship between the perceived physical environment and outside play in children: the KOALA birth cohort study. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 11(1), 150.

Publicaties

Remmers, T., Sleddens, E.F., Gubbels, J.S., De Vries, S.I., Mommers, M., Penders, J., Kremers, S.P., & Thijs, C. (2013). Relationship between physical activity and the development of body mass index in children. Medicine & Science in Sports & Exercise, 46(1), 177-84.

Contact

Foto van persoon

Dr. T. (Teun) Remmers

Docentonderzoeker