

Docent-onderzoeker
F.A. (Frans) Mouws
Frans Mouws begon zijn studie aan de Zeevaartschool in Vlissingen met de opleiding Haven- en transporttechnologie. Hierna stapte hij over naar de Technische Universiteit Eindhoven om bedrijfskundige informatica te gaan studeren. Na de studie heeft hij bij bedrijven als Akzo Nobel en ING gewerkt, maar ook bij overheidsorganisaties zoals de Gemeente Helmond. Zijn werk bij Fontys begon bij de diensten IT en Onderwijs & Onderzoek, om daarna door te stromen als projectleider en docent bij het instituut ICT. Als projectleider was hij onder andere verantwoordelijk voor het Fontysbrede EdTech project waarin onderwijsvernieuwing met ICT werd onderzocht. Hiervoor werden in samenwerking met InHolland, UU en Surf experimenten bij twintig instituten uitgevoerd.
Als stagebegeleider en stakeholder werkt Frans mee aan een aantal onderzoeken en projecten, waaronder de SDC (Self Drive Challenge) van de RDW, BOOST – het ontwikkelen en opzetten van studententeams binnen Fontys en een project in samenwerking met Tomra om het inzamelen van statiegeldblikjes te vereenvoudigen.
Frans is tevens projectleider binnen de actielijn Groei, die als doel heeft om de komende jaren de in- en uitstroom van studenten te vergroten.
ENGLISH
Frans Mouws began his studies at the Maritime Academy in Vlissingen with the course Port and Transport Technology. Subsequently, he transferred to Eindhoven University of Technology to study business computer science. After his studies, he worked at companies such as Akzo Nobel and ING, as well as at government organizations such as the Municipality of Helmond. His work at Fontys started at the IT and Education & Research departments, before moving on to become a project leader and lecturer at the ICT institute. As project leader, his responsibilities included the Fontys-wide EdTech project investigating educational innovation with ICT. For this, experiments were conducted at twenty institutes in collaboration with InHolland, UU and Surf.
As internship supervisor and stakeholder, Frans participates in a number of research and projects, including the SDC (Self Drive Challenge) of the RDW, BOOST - developing and setting up student teams within Fontys and a project in collaboration with Tomra to simplify the collection of deposit cans.
Frans is also project leader within the Action Line Growth, which aims to increase the inflow and outflow of students in the coming years.